Gå til innhold

Har hatt 5 ultralyder, og flere skal det bli...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 uker på veg, og har allerede vært på ul 5 ganger.

Var sist fredag, og da fant de ut at cystene på/rundt babyens venstre nyre er der enda, og har ikke forandret seg i str.

Men hun fant ut at den nyren ikke har funksjon i det hele tatt.

Nå skal jeg tilbake om 3 uker for å se at de ikke kommer bort på høyre side, for da er babyen i trøbbel :-(

Legen sa at av og til hvis cystene skrumper inn og evt forsvinner, så skjer det av og til at babyen blir født med bare en nyre. Altså at det ikke er noen nyre der som cystene var.

Her er det snakk om mange ganske store cyster rundt det området der venstre nyre skal være.

Hun sa at jeg må passe på at jeg kjenner liv hver dag, og at magen min vokser som den skal. ellers må jeg komme inn på ny ul med en gang.

Skal tilbake på ny ul om ca 3 uker, for ny kontroll. Viktig å passe på den ene nyren som fungerer, at den ikke blir cystisk også, sa hun.

Håper alt går bra med lille gutt i magen!

Man blir litt bekymret av sånt, når ikke alt er som det skal med den lille i magen :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til!! Håper alt går bra med gutten din.

Vil han få noen problemer hvis det blir sånn at han blir født med bare en nyre? Har du fått noen "prognoser" på hva som mest sannsynlig kommer til å skje?

Uansett, krysser fingrene for dere :)

Skrevet

Takk for det :-)

Det eneste de har sagt til meg, egentlig, er at alle kan leve med bare en nyre. Har ikke fått vite så mye mer enn det. Babyen blir undersøkt nøye med ultralyd og diverse rett etter fødsel, av barnelege. Ellers vet jeg ingenting.

Jeg leste om ei her inne som også hadde guttefoster med cyste på nyren, og de hadde visst vokst da hun var på kontroll ultralyd, og fikk da bekjed om at gutten måtte opereres rett etter fødsel.

Tror ikke de gjør noe med cystene så lenge de ikke er "i veien" for andre organer inni kroppen. Men hvis de vokser og "dytter" vekk andre organer, eller tar opp for mye plass, så må de nok opereres ut.

Føler at jeg har fått veldig lite informasjon om dette egentlig.

Hun legen jeg var hos sist var en utenlandsk sommervikar tror jeg.

Forstod ikke alt hun sa heller .-(

Skrevet

Uff... sånt er nok ikke greit. Masse masse lykke til! Håper alt ordner seg for gutten deres!

Skrevet

hei snuppa:-)

utrolig dumt at de gir så lite innformasjon , men de vet sikkert ikke selv hva som skjer . vi får håpe at de forsvinner av seg selv og at alt går bra :-)

får du en utenlandsk neste gang også så be om en ny eller ta det på engelsk , det er jo du så flink til :-)

er det nå til helgen dere reiser?

klem fra meg

Skrevet

Vi reiser i morgen kveld :-)

Hvem er du egentlig? :-) Tydelig at du vet godt hvem jeg er, men jeg er visst litt treig i oppfattelsen..he, he ;-)

Skrevet

Det er jo for dårlig at dere får så lite informasjon...!

Kanskje det blir bedre neste kontroll, hvis den vikaren er borte.

Kjipt å ikke forstå når de snakker ihvertfall...

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Ville bare si at søskenbarnet mitt er født med en nyre. Han er 16 år i dag, helt frisk og en veldig aktiv fotballspiller. Han må heller ikke gå på noen medisiner og han har ikke vært oftere syk enn andre :)

Lykke til!!

Skrevet

Takk for det :-)

godt å høre at det kan gå så bra med bare en nyre :-)

Men jeg er mest bekymret for om babyen må bli operert, da alle inngrep er en risiko i seg selv. Men jeg er egentlig optimistisk ang. dette, og tror at det mest sansynlig vil gå bra med lille gutt, selv om jeg skulle ønske at alt var som det skulle.

Takk for svar alle sammen :-)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret! Det er jo ikke sånt man vil høre. :S Men det virker som om dere får god og tett oppfølging. Sannsynligvis vet ikke legene sikkert hvordan det kommer til å når babyen er født, det er jo ikke så lett å vite når han ligger i magen enda, og da er det vanskelig å gi sikre beskjeder til dere som foreldre. De passer godt på den nyren som er igjen, og den kan han jo klare seg fint med! Folk donerer jo bort en nyre til familiemedlemmer som trenger nyretransplantasjon. Nyrene har stor reservekapasitet, så man trenger strengt tatt bare en, så lenge den fungerer bra. Det blir sikkert mange ulike leger nå i ferietiden, og det er ikke ideelt, men det kan nok ikke sykehuset gjøre noe med. :/ Operasjoner er aldri gøy, særlig ikke på små barn, men om det trengs, så har man ikke noe valg. Ta ting som det kommer. Du skal se dette ordner seg helt fint. *trøsteklem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...