Gå til innhold

Hvordan skal jeg føde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei alle sammen :) jeg er i uke 32 å noen dager , men nå har jeg begynt å tenke på hvordan jeg skal føde,å fått veldig angst .. kan egentlig ikke beskrive hvor redd jeg er.. første gang jeg er gravid å skal ha en unge :) men fødselen skremmer meg så mye at jeg kan ikke beskrive det engang . men hvordan er det best å føde ? til dere som har født .. å kan jeg få keisersnitt? har ikke snakket med jordmor om dette enda.. jeg har selv lyst å føde på normalt vis,men tørr helt ærlig ikke :( hjeeeelp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde nok snakke med jordmoren din om dette.

Har du fått time til fødselsforbredende samtale på sykehuset? Det er veldig fint å få til det. Da får du omvisning på fødeavdelingen, og snakke om dine ønsker for fødselen med en jordmor som jobber der.

Føde må du jo uansett, så er det beste å få tankene dine over på det positive =) Du glemmer alle smertene straks du får det lille gullet ditt opp på magen! Det er herlig.

Jeg revnet masse og ble klipt forrige gang jeg fødte, og jeg merket INGENTING av det, heller ikke at jeg ble sydd. Så du skal ta det helt med ro: Du klarer det fint.

Også kan du jo velge å få smertestillende også da. Er masse å velge mellom.

 

Du spør hvordan det er best å føde: Jeg hadde en veldig rask fødsel forrige gang. Lå to timer i varmt badekar på fødeavdelingen (Det anbefales!!! kjempe deilig) og deretter lå jeg to timer på en fødestue, også presset jeg i 20 min før Thea var ute. Jeg fikk ikke tid til annet enn den "Vanlige fødestolen/sengen" som man ofte ser på film osv.

Jeg syntes det var veldig okei.

De som har lengre fødsler prøver nok gjerne forskjellige stillinger osv for å se hva som funker best..

 

Det går så bra så =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha ringt jordmoren min så fort som mulig å fortalt henne om hvordan du har d... dem kan da få gjort en mye bedre jobb for deg når du skal inn.. vet at de fleste sykehus har jordmor med psykiatrisk bakgrunn som du kan snakke med om fødselsangst.. men d kan jo være nok å snakke med din egen jordmor.. du vil helt sikkert bli mer beroliget og mer trygg etter at du har fått sagt ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har en tendens til å glemme at en fødsel er en helt normal ting, som millioner av kvinner går i gjennom hverdag.

Vi er laget for å klare det!

Det klart at det kan være skremmende å tenke på fødselen som nærmer seg.

Og vi får jo stortsett kun høre om de tilfellene av fødsler som har vært lange og vonde.

 

Jeg skal ikke lyve og si at det ikke er vondt, for det er det. men det finnes mange typer smertestillende.

 

min første fødsel gikk helt fint.

jeg sov gjennom åpningsfasen. Fra 6 cm til full åpning hadde jeg smerter på linje med sterke menssmerter. og til slutt hadde jeg 4-5 pressrier om var ganske vonde. men da kom jo lille Isak ut.

Og jeg fødte uten noen form for smertestillende. og alt var over på 5 timer.

 

dersom du har lyst å føde på normaltvis, så anbefaler jeg deg å gjøre det!!! det gir barnet ditt best mulig start på livet. Og en hver kirurgisk inngrep innebærer en risiko, selv om legene er kjempe flinke på keisersnitt i dag. Men det har med bla. infeksjonsfaren i såret etterpå.

 

Snakk med jordmoren din, fortell om dine bekymringer...

 

Men du skal se, dersom du velger å føde på normaltvis, så går alt sammen sikkert helt fint!

Smertene glemmes etter en liten stund. ellers hadde nok det vært mange kvinner som nøyde seg med ett barn;-)

 

Dette klarer du!

Stol på kroppen din, vi har uante krefter i oss som kommer tilsyne under en fødsel.

 

lykke til, uansett hva du velger!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei,tusen takk for støtten jenter :) alt skal vell gå fint,men jeg har liksom hatt så mye vondt i svangerskapet.. så hver gang jeg har hatt skikkelig vondt . så har jeg tenkt at . fy faen. vist dette er verre enn en fødsel.. å det var ikke en fødsel engang:) hehe,så litt skremmende. men det går vel fint .. :) skal ta konatkt me jordmor å høre litt hva som kan være bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...