Gå til innhold

"Maur" i hender og føtter


helene0: jan09+jun11

Anbefalte innlegg

Synes hendene og føttene mine dreiver å sovner i ett bankende kjør :( Det er rett og slett litt ubehagelig. Noen som har tips mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også begynt å få maur i føttene! Merkelige greier... Har ingen tips, men tar i mot hvis noen har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Høyrehånda mi var doven de siste månedene av mitt forrige svangerskap, og det varte flere uker etter fødselen før det gikk bort. Helt normalt sier både legen og helsesøster. Jeg forsto det slik at det har noe med ødem/vannøkning i kroppen å gjøre, som kan stenge for enkelte nervebaner og derved føre til f.eks. dovne hender.

Hilsen meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme, spesielt i føttene, og mest når jeg legger meg om kvelden. Har erfart at det hjelper å ta på støttestrømper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som det som kalles restless leggs. Jeg fikk det ganske ofte sist svangerskap, men var da ganske langt på vei. Mener å ha lest at det hjelper å gå tur og å droppe sukker (endre kosthold) eller noe i den duren. Men prøv å søk på "restless leggs", så finner du kanskje ut av om det er det du har!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt, men jeg ville samtidig fått lege til å teste deg for diabetes eller lavt blodtrykk for å være på den sikre siden. Ikke uroe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...