Eucerin Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Jeg synes det er så urettferdig at reglene om at deler av lånet blir gjort om til stipend ikke gjelder når man mottar overgangsstønad. Når man er alene med ett barn er man mere avhengig av sted å bo,, enn student uten barn, man har flere utgifter (for uten festingen:P) og der er vanskelig å evt finne ett kollektiv når man har barn. haddde man ikke vært alene, eller ikke hadd barn kunne man jobbet på kveldene, men de få timene etter barnehagen jeg har med min datter er nødvendig for oss begge.. synes det er en utrolig dårlig løsning! Men men
OneOfTheBoys Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Første og siste semesteret blir det hvertfall omgjort, da du da kan ha det dobbelte i trygd og inntekt fordi du bare studerer halve kalenderåret =) I tillegg hevder flere her inne at de får omgjort selv om de mottar hele året, men jeg skjønner ikke helt hvordan de får det til. Evt. kan du bare søke stipend og lån for ENTEN våren eller høsten. Da har du rett på
Eucerin Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 åja okay, takk:) sjekket lånesiden nå, å de har jo ikke engang mottat karakterene mine på endt eksamen så ikke rart ingenting er omgjort.. men pluss til lånekassen for at de i år brukte tre dager på nye søknaden, mens i fjor flere mnd:D
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 jeg begynnr på skolen nå og skjønner jeg det riktig at hvis jeg søker om lån/stipend for dette halveåret så blir noe omgjort, men søker jeg for hele året blir det ikke omgjort?har det noe å si at jeg fikk tikk utbetalt lån og stipend i januar i år fra skolen(fra 15 jan-15 feb)pga skolen sluttet 15 februar. skjønner ingeting jeg? har bare hatt OS dette året. begynte å motta i mars og skal fortsette med det under skolegangen. mener du at vi kan få omgjort hvis vi mottar i et semester(av et skoleår) hehehe sorry ass
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 jeg skal gå kun et år på skole glemte jeg å si....teller os/inntekt i kalenderår altså hele 09 feks når det gjlder inntenkt å omgjøring. eller teller et skoleår fra aug til juni?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå