79fia Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Når ble dere henvist videre til ul osv, og fikk tettere oppfølging i fht dette?
Mamma til to tette Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Fødte i sete sist, ble henvist til kontroll i uke 36. Ble stadfestet seteleie og så ble jeg egentlig ikke fulgt opp noe videre på sykehuset men Jm sjekket jo at leie forble det samme. Var lett å kjenne for hodet hans var alltid under mitt høyre ribbein.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Med min forrige ble jeg henvist til sykehuset 1 uke før termin fordi legen ikke klarte å kjenne om han lå med hodet eller rompa ned. Litt i seneste laget, men han lå med hodet ned. Jenta i magen lå i tverrleie i uke 36+4, men skal ha ks så det spiller egentlig ingen rolle hvilken vei hun ligger.
Resilience Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Vår ligger og i tverrleie, jeg skal henvises videre for å booke KS hvis hun fremdeles ligger sånn på tirsdag, da er jeg 36+6. Men hun vil jo fremdeles ha frem til det planlagte KS på å snu seg egentlig. Blir vel ikke før i uke 39 uansett?
minou Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Hm,nå ble jeg litt bekymra. Er i 37 +5 nå og vet ikke hva slags leie beibien har. Synes det er utrolig mye romstering, og hit og dit inni magen, så jeg klarer ikke å kjenne det selv. fastlegen min har vært på ferie, og vikaren har ikke vært sikker nok til å notere noe på helsekortet...sist komm han med en kommentar om at " ja det er joe stort hodelignende her nede, men det er ikke festet" Noe "hodelignende" kan jo like gjerne være et fast sete, hvis man er uerfaren!
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 er idag 39+5 og på mandag var vi bare på en liten kontroll på sykehuset. Der fant de plutselig ut at babyen lå i sete... Hele veien har JM og to leger sagt at den lå i hodeleie... Det gjør det jo ikke bedre for deg dette, men be om å få sjekket det da... Det ble et sjokk for meg.. men vil prøve vaginalt siden jeg er stor nok
snart i mål?? Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Min lå opprinnelig riktig vei, før det blr noen uker med turning rundt og rundt. Snudde seg med hodet ned igjen ca uke 38. Nå sier de at hodet er nesten festa. Den har sluttet å romstrere, så jeg slapper mer av nå. Så lenge babyen din fremdeles driver og turner er det jo sjanse for at det ordner seg. Lykke til!
79fia Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2008 Takk for svar. Denne her har ikke hatt noe sikekrt hodeleie på noen kontroller. Liker seg best på tvers/skrå. Det gjorde forrigemann og, men det ble oppdaget rett før termin -litt sent i grunnen. De greide å snu han heldigvis, ellers hadde det blitt keisersnitt. Var 4,6kilo, så noen setefødsel ville de ikke ha. Er vel 36+1(?) mandag og sakl til legen da. Har tenkt å kreve å bli henvist til pol på sykehuset. Fastlegen har ferie, og skal til en fersk vikar:(.
AO3 Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Hmmmm, nå har jeg lenge igjen da, så leie er ikke av betydning enda. Men her får alle UL tre uker termin for å sjekke leie. Noen andre som har slike rutiner?
79fia Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2008 Høres veldig lurt ut. Her (Elverum) er det ingen rutine i hvert fall!!
AO3 Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Jeg ble litt overrasket da jordmor fortalte om det, men synes det er veldig fint. Men barnet kan jo selvsagt snu seg etterpå... Hos en kollega av meg snudde barnet seg til og med på bare noen få sekunder under selve fødselen!
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 jeg ble henvist til vurdering av snuing i uke 37...(idag)der ble det bestemt at di skal prøve å snu i morgen ellers blir det ks neste uke....at babyen lå i seteleie fant legen ut i uke 31 og er blitt oppfølgt etter dette......
79fia Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2008 hm.. så skummelt. Jeg har veldig lite lyst på keisersnitt.. De får prøve å snu han et par ganger først..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå