LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Noen her som er katolikker og kan fortelle meg litt om det?? Har lest litt om det og vurderer å bli det selv... Hvordan blir man katolikk? Hvor er kirkene på østlandet? Eller området rundt Oslo... Hvor er det best å gå med barn? hvordan kontakter man dem? hvor ofte er det møter osv...? på forhånd takk!!=)=)
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Jeg ville begynt med å lære meg at det heter katolisisme ;o)
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 He he, du bør vel først og fremst sette deg inn i trosretningen (rett navn etc) og så se om det er nooe for deg.
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Vet jo en del om det da...=)=) Vil bare vite litt mer... Vet det er noe for meg, vil bare vite alt jeg ikke får vite av å lese i en bok liksom!!
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2008 skulle gjerne snakket med noen... blir ikke klok av å lese alt...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Da kontakter du en katolsk kirke , se gule sider eller noe og får en samtale med prest om å konventerer. Men husk å uttale trosretningen riktig da , var en kreativ vri da :=)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Er ikke katolikk selv, men var samen med en for en tid tilbake - så kan litt om det. I oslo vil jeg anbefale St.olav kirken ved st.hanshaugen, eller st.halvard kirken i nærheten av gamlebyen. St. olav er kjempefin og veldig koselig miljø der. Det er messe flere ganger i uka, og på mange forskjellige språk. Du velger selv hvilke du vil være med på For å bli katolikk må du gå i lære hos en prest. Det vil si at dere har møter og snakker om katolismen, de forskjellige praksisene osv. Det er veldig hyggelig og ikke noe å være redd for. Du må også skrifte, det vil si å gå i skrifteboks og fortelle dine synder, og be om forlatelse for dem, før du blir katolikk. Deretter går du gjennom et "ritual" som heter kommunion, dette er din første nattverd. Ingen som ikke har hatt kommunion kan delta i nattverd (hvis du vurderer å besøke en messe). For å kontakte dem kan du gå til www.katolsk.no, der finner du mail og telefonnummer til de forskjellige prestene osv. Jeg vil anbefale Fader Mads Tande, han er veldig hyggelig! Det er et veldig hyggelig samfunn, og hvis jeg skulle velge, ville jeg heller vært katolikk enn protestant (merk at jeg er ingen av delene- jeg er humanist). Håper det var til litt hjelp Lykke til med valget ditt!
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2008 takk..... var du masse på møter? er det sånn at alle kjenner alle??
Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Var jo derfor jeg ga deg den linken da. Det er hjemmesiden til den katolske kirke i Norge og der finner du alle katolske kirker i norge og når de har messe, oversikt over alle menighetene og hvem du kan kontakte for informasjon osv osv...
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2008 ok takk. ville bare snakke med noen her inne=)
Anonymium Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 Katolikkisisme-hva-for-no??? Høres ikke ut som den saltaste peanøtta, du....kanskje du skulle sjekke ut hindusisismen eller buddisismen også:-)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Jeg var med på en del ja, og de fleste kjenne noen der (ikke alle da). folk er stort sett veldig hyggelige og inkluderende, så du vil nok fort bli kjent med noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå