Gå til innhold

6 ukerskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foregår egentlig på 6- ukers kontrollen? Er dette en kontroll for moren eller barnet? Hadde dere med pappan og barnet på denne? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er to ulike kontroller. En på helsestasjonen for babyen og en hos legen for mor. Den for babyen får dere innkalling til, men den for mor må du bestille time til selv om du ønsker den.

Skrevet

Jeg fikk innkalling til både babykontrollen og min egen legetime helt automatisk. På babykontrollen sjekker legen barnets allmenntilstand, ledd, hode, ... Det går veldig raskt. På mammatimen sjekker legen at livmoren har skrumpet inn slik den skal, sjekke evt. rifter som ikke gror, snakke om fødselen, ...

Skrevet

Ja, så det blir en GU altså? Må man på denne eller er det frivillig? Man trenger vel ikke å gå om alt er bra?

Skrevet

Jeg var på 6 ukerskontroll, men slapp GU. Legen sa at det er alltid frivillig.

Skrevet

6 ukers kontrollen for mor er hos fastlegen ja.

Men de sjekker ikke lenger om alt er bra, er bare prating på kontrollen

Skrevet

Jeg kunne velge om jeg ville ta 6-ukerskontroll hos fastlegen min eller på sykehuset der jeg fødte, hos jordmor. Jeg valgte fastlegen min da det er mye kortere å dra dit. Tok GU, trodde det var poenget med hele kontrollen jeg da, at de sjekker at alt er ok der nede/ inne.....Tok også kreftprøve samtidig, da det var tre år siden sist....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...