Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hvor mye blør man etter en fødsel? ("renselsen") Holder det å bruke tamponer og bind eller må man ha bleier? avtar det etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 jeg blødde MYE de første 2 dagene. måtte bruke sånne sykehusbleier. 3 dagen begynte jeg med tykke nattbind - det brukte jeg i kanskje 2 uker. så vanlige bind og tilslutt truseinnlegg. varte i 6 uker for meg. man skal helst ikke bruke tampong - det er jo renselse, "dritten skal ut"
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Takk for raskt svar! Men mensen skal jo også ut, blir ikke det på samme måte? eller er det fler ting som kommer enn bare blod? Er det mye mer enn mensen sånn etterhvert?
Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Grunnen til at en ikke skal bruke tampong er infeksjonsfaren. For min del har renselsene vært kortere enn mine vanlige mensblødninger, og veldig likt mens, men litt mer slimblandet bare.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jøss! Nå ble jeg letta, trodde man skulle blø i 6 uker jeg... Det må jo være grusomt :/
Silvia Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Jeg blødde i 7 uker ca. MYE i starten og bare bittelitt på slutten.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Jeg gikk med nattbind de første fire ukene, så vanlig bind i to uker til. Før fødselen (førstegangs) tenkte jeg at "pøh, bind lissom, særlig jeg gidder å gå med det så lenge, her blir det tampong ja!" *kremt* Etter fødselen var tanken på at noe skulle inn der helt uvirkelig. Fytti rakkern, aldri om noe skal inn der noensinne igjen, tenkte jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå