trillemamma Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Vi bruker ikke lue på jenten vår og fikk noen voldsomme reaksjoner fra noen eldre damer vi traff ute. Jeg ser virkelig ikke poenget med lue når det er nesten 30 grader ute. Babyen holdes utelukkende i skyggen og i le for trekk. Hvorfor skal hun da bruke lue?
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Jeg ser ann litt...kjennes han god og varm ut lar jeg han være uten lue så lenge han ligger i vognen. Men hvis det blåser litt har jeg på en tynn lue, selv om det er varmt. Varme tapet er jo stort på hodet...men jeg tror nok det er greit å se ann litt "vær og vind". Men det er jo alltid slik at folk har synspunkter på det man gjør med babyen sin. Og gamle damer hadde barn i en annen tidsepoke enn oss, så ting og råd har nok endret seg. Jeg nevnte på helsestasjonen at det kan være litt plagsomt med alle "gode råd", spesielt siden babyen vår også er 7 uker prematur, da blir jeg litt ekstra stressa. Men jeg fikk beskjed om å bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Dette er vår baby, og da bestemmer vi. Så gjør det DU mener er rett, og blås i hva folk sier og mener. Du kjenner jo din baby best.
trillemamma Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Takk, godt å høre at vi ikke er helt på jordet. Ja, hun ser ut til å trives uten lue og er heller ikke kald. Da hadde hun jo selvfølgelig fått lue på seg.
Labambie Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Husk at lue nedi vogna er helt totalt unødvendig.. JEG for min del ser heller ikke vitsen med lue når det er så varmt. Det øker faren for overoppheting og krybbedød.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg og ser det litt an, er det trekk så tar jeg på en tynn lue. Ellers er det galskap i 30 grader og vindstille, f.eks oppi en vogn å bruke lue spør du meg.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 i situasjonen du beskriver er det uaktuelt å bruke lue. Syen allerede synd nok på jenta som må ha t-skjorte og bleie på. Tar på solhatt som værner lit for øra også hvis hun skal opp av vogna i sola.
Loddengaard Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Jeg gjør det samme som kakemonsteret. Ingen lue nå i varmen. Holder noe over hodet hvis han skal ut av vogna og over i noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå