Ruttitutt :-) Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hvor lang dag er det greit å ha første dagen i bhg? JEg har tenkt å være med hele første dagen siden bhg-styreren her vi bor anbefaler alle det, og vi har tenkt å komme dit litt på 9. Men hvor lang dag skal vi ta første dagen? Hva har dere andre tenkt? Snuppa er 3,5 år forresten.
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Jeg ville ikke vært lenger enn noen timer, og gått senest klokken 2... Barnet ditt får mange intrykk som er nye, og da er det fint at det ikke blir for lenge. Åsså vil jeg ha prøvd å gå mens ting var gøy. Slik at siste minne om bhg fra 1 dagen er noe gøy/positivt. (mener ikke midt i en aktivitet da, men lek.)
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Tobias begynte i bhg når han var 10 mnd , da begynte han 100% men første dagen var vi der 3 timer bare greit det for det var en stooor avdeling med 22 småbarn under 3 år.. mye stim for en liten gutt. på fredag begynner han i ny barnehage (fått plass her vi bor, 2 minutter unna) og da skal vi også være der 3 timer. Tror det er passende. Han er nå 1,5 år Snuppa di er jo for stor for en småbarnsavdeling, så jeg vet ikke om de har lengere innkjøringsdager på stor avdeling. Tobias skal nå begynne på en avdeling med kun 2 små under 3 år og resten store... men jeg antar at 3 timer første dagen er vanlig hele veien. så 2 dagen reiser vi etter ca 10 minutter og 3 dagen er de der alene som en vanlig full dag, med mulighet for at vi kan komme på kort varsel om det skulle være noe. Sånn er det hvertfall her, jeg begynner i ny 100% jobb onsdag 6. august, så krysser fingrene for at innkjøringen går like smertefritt denne gang Lykke til
Musseknapp Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Dette er veldig forskjellig fra barnehage tiI barnehage. Hos oss pleier pleier vi å ha tre tilvenningsdager som forløper seg omtrent slik: Dag 1: Foresatt er med, og man er bare på besøk i et par timer. Gjerne i forbindelse med samlingsstund og måltid, og med tid til litt lek. Dag 2: Foresatt er med, men blir borte i en ca 1-2 timer. Ca 4 timers dag. Dag 3: Foresatt er der litt på begynnelsen av dagen, og litt på slutten av dagen. Barnet er "alene" ca 3-4 timer. Dersom man har mulighet til det er det fint om dagene de første par ukene ikke blir så lange. Max 6 timer. Så øker man på etterhvert som man ser at barnet finner seg mer og mer til rette. Er veldig individuelt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå