Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Noen som har erfaringer å dele ang. hormonspiral? Hvilke er bra?
Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Hmmm? Ingen som bruker hormonspiral her? Eller ingen som er fornøyde kanskje?
Kvitrebekk Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Jeg fikk satt inn hormonspiral for snart 2 mnd siden. Har ikke hatt noen spesielle problemer. Litt småblødninger de første 2 ukene, men så gikk det over. Har hatt kraftig mens, men det skyldes vel kanskje heller at jeg har gått på blodfortynnende medisiner :-/ Hormonspiral skal vel egentlig gi mindre mens, så det blir spennende å se nå som jeg slutter på medisinene. Jeg er litt usikker på hvilket merke jeg har. Mulig det er Levonova.
Monajenten Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har Levonova og er veldig fornøyd. Har i grunnen ikke fått noen bivirkinger. Hadde småblødninger de første seks ukene (det er helt vanlig) og nå blør jeg bare bittelitt innimellom. Har hatt den i 1 år og snart 5 mnd. (kopierte svaret mitt fra et innlegg lengre nede.)
Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2008 Er akkurat det med å få svakere mens og mindre mensplager som er grunnen til at jeg er blitt rådet av gynekologen til å prøve hormonspiral, så jeg håper virkelig det stemmer.
Sånn kan det gå Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2008 Høres jo lovende ut. Hvor kraftige/langvarige blødninger hadde du før du fikk den?
Anonymium Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Levonova er det eneste merket på markedet i Norge. Så vil du ha hormonspiral, finnes ikke andre alternativer. Fungerer bra her.
Wicked witch Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har brukt Levonova i nesten 10 år til sammen, selvom jeg ikke bruker det akkurat nå. Hadde så og si ikke mens i det hele tatt, bare en liten blødning en sjelden gang.Tok den ut for å bli gravid, og det ble jeg. Så jeg har bare positive erfaringer.
*Rutletutt* Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har den på L.... Er veldig fornøyd! Var sterkt plaget med mense-og el smerter, såpass mye at jeg hadde bare en uke i mnd som jeg ikke hadde kramper og var svimmel og kvalm....+ jeg blødde utrolig mye. Ble rådet av legen til å begynne på hormonpreparat for å holde det i sjakk. HS er visstnok det med minst hormoner av hormonpreparater + at det er lokalt. Ville ikke bruke p-piller pga vann i kroppen og vektøkning som jeg har vært plaget med når jeg har brukt pillen tidligere - har ikke gått opp et gram (heller ned) på HS (brukt den i ca 9 mnd nå) og er ikke palget med vann i kroppen - så veldig fornøyd:o) Ikke har jeg mensen lenger heller....i allefall ikke som før - noen småblødninger inni mellom som stoppes av et truseinnlegg og ikke nattbind + tampax som jeg måtte ha før;o/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå