Gå til innhold

Gode erfaringer med hormonspiraler? Hvilke merker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele ang. hormonspiral? Hvilke er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Hmmm? Ingen som bruker hormonspiral her? Eller ingen som er fornøyde kanskje?

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral for snart 2 mnd siden. Har ikke hatt noen spesielle problemer. Litt småblødninger de første 2 ukene, men så gikk det over. Har hatt kraftig mens, men det skyldes vel kanskje heller at jeg har gått på blodfortynnende medisiner :-/ Hormonspiral skal vel egentlig gi mindre mens, så det blir spennende å se nå som jeg slutter på medisinene.

Jeg er litt usikker på hvilket merke jeg har. Mulig det er Levonova.

Skrevet

Jeg har Levonova og er veldig fornøyd.

Har i grunnen ikke fått noen bivirkinger.

Hadde småblødninger de første seks ukene (det er helt vanlig) og nå blør jeg bare bittelitt innimellom.

Har hatt den i 1 år og snart 5 mnd.

(kopierte svaret mitt fra et innlegg lengre nede.)

Skrevet

Er akkurat det med å få svakere mens og mindre mensplager som er grunnen til at jeg er blitt rådet av gynekologen til å prøve hormonspiral, så jeg håper virkelig det stemmer.

Skrevet

Høres jo lovende ut. Hvor kraftige/langvarige blødninger hadde du før du fikk den?

Skrevet

Levonova er det eneste merket på markedet i Norge. Så vil du ha hormonspiral, finnes ikke andre alternativer. Fungerer bra her.

Skrevet

Jeg har brukt Levonova i nesten 10 år til sammen, selvom jeg ikke bruker det akkurat nå. Hadde så og si ikke mens i det hele tatt, bare en liten blødning en sjelden gang.Tok den ut for å bli gravid, og det ble jeg. Så jeg har bare positive erfaringer.

Skrevet

Jeg har den på L.... Er veldig fornøyd! Var sterkt plaget med mense-og el smerter, såpass mye at jeg hadde bare en uke i mnd som jeg ikke hadde kramper og var svimmel og kvalm....+ jeg blødde utrolig mye. Ble rådet av legen til å begynne på hormonpreparat for å holde det i sjakk. HS er visstnok det med minst hormoner av hormonpreparater + at det er lokalt. Ville ikke bruke p-piller pga vann i kroppen og vektøkning som jeg har vært plaget med når jeg har brukt pillen tidligere - har ikke gått opp et gram (heller ned) på HS (brukt den i ca 9 mnd nå) og er ikke palget med vann i kroppen - så veldig fornøyd:o)

Ikke har jeg mensen lenger heller....i allefall ikke som før - noen småblødninger inni mellom som stoppes av et truseinnlegg og ikke nattbind + tampax som jeg måtte ha før;o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...