Lille Luna Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Nå er jeg fullgåtte 42 uker, og ingen tegn til rier ennå. Slimproppen har gått og jeg har noen intense murringer, men det ser ut til at jeg kommer til å bli satt igang på sykehuset på fredagen. Jeg ble så glad da jeg fikk den beskjeden idag, for nå greier jeg ikke å gå gravid lengre, det har blitt ufattelig slitsomt den siste uka, og jeg gleder meg så mye til å se lillegullet! Jeg er veldig spent på hva jeg går til på fredagen, og hvordan fødselen blir. Er det noen her inne som har erfaring med å bli satt igang?
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Åååå, jeg føler så med deg altså!! Jeg ble satt i gang da jeg var 42+3 i forrige svangerskap,og de ukene over termin føltes så lange og tunge at det ligner ingenting!! Denne gangen har jeg gudskjelov blitt lovet at de skal sette i gang fødselen på termin, så jeg slipper overtid en gang til. Nå er det 9 år siden jeg ble satt i gang, så ting har helt sikkert forandret seg til nå. Jeg opplevde det som befriende da de sa at de kunne sette i gang fødselen, for jeg var jo fødeklar som bare det. Men jeg var ikke moden...hadde ikke antydning til åpning, og livmorhalsen var fortsatt lang og lukket....og slimproppen hadde ikke gått (hvertfall ikke som jeg hadde merket). Det at jeg var så umoden gjorde at det ble en langdryg fødselen, fordi de tvang kroppen til noe den tydeligvis ikke var klar for. Åpningsfasen ble veldig lang, med masse maserier som var vonde, men lite effektive. Fikk epidural etter hvert og det hjalp meg utrolig mye!! Men uansett så var det verdt det, da vesla til slutt kom Nå skal det også sies at vesla lå ganske høyt med hodet, så hun sleit litt med å finne veien ut....derfor tok det også lang tid av den grunn. Men jeg har flere venninner som har blitt satt i gang før termin av forskjellige grunner, og de har hatt helt greie fødsler. Og det tror jeg sikkert du får også Om jeg får valget nå....om å gå på overtid eller bli satt i gang...ja, så er jeg ikke i tvil....SETT MEG I GANG!! hehe...så selv om det er tøft, så gjør jeg heller det enn å gå på overtid:) Masse lykke til
Lille Luna Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk for svar!:-) Kjempefint å høre fra noen som har opplevd dette selv! I gravidbøkene står det jo bare at "du er sikkert litt lei av å vente nå, men husk at du snart er i mål bla bla bla..." når man kommer over termin...det hjelper ikke så mye å lese det når man vil ha fakta ikke bare godord;-)
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Jeg skal settes igang på mandag hvis ingenting skjer før da . Gruer meg OG gleder meg. Kommer nok ikke til å få sove den natta. Er 42 fullgåtte uker på torsdag.. Men et sv.skap er vel 40+3 ... Er iallefall 10 dager over termin dato.
Lille Luna Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg tror heller ikke jeg får sove noe særlig natt til fredagen....det er alt for spennende og skummelt. Lykke til:-)
Cognac Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Jeg blir mest sannsynlig satt igang på fredag også. Jeg var veldig lite moden, så det blir helt sikkert en lang affære. Håper bare de ikke vil vente til over helgen. Det hadde jo vært typisk. Men skal mase meg til å bli satt igang. Er så ufattelig lei nå, har gått å vært så klar for at det skal skje nå i to uker, men nå har det gått så lang tid at jeg ikke føler meg klar lenger, har nesten mistet litt av motivasjonen for å føde... Og så en annen ting, den strippingen, noe så ufattelig vondt...og nå skal jeg gjennom en fødsel...hjelp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå