Septemberprinsen Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Jeg er i dag i uke 34+2, og synes magen synker for hver dag. Jeg har stadig slike mensmurringer nedover i beina, og sparkene i magen er blitt færre/svakere, og kynnerne som jeg har "plaget" meg til stadighet gjennom svangerskapet har jeg den siste uken ikke merket noe til. Noen som har erfaring eller peiling på om dette kan være en indikasjon på at gutten vår melder sin ankomst? Var på UL på mandag, og da var hodet allerede nede i bekkenet, men dette er kanskje normalt? Legen sa ingenting om at hodet var festet, så da går jeg ut fra det ikke var det Men stor var han; 14% over gjennomsnittet... Men alle snakker om at de merker så kraftige spark og masse liv i magen, men hos meg er det motsatt; det blir mindre og svakere nesten for hver dag. Har til nå trodd at det var pga varmen og at det nå er lite plass til ham... Kanskje på tide å pakke sykehusbagen?
Trulte76 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 jeg er 36 uker, og har hatt mye kynnere de siste 2 ukene, men litt vondt av og til. Ikke alle kynnere har vørt vonde, men har jeg styret litt mye en dag, så har jeg hyppige kynnere med litt mensmurringer. Men har gitt seg etterhvert. Min har ligget godt nede i bekkenet siden uke 32 han Og er 17% over gjnomsnittet. Fikk beskjed på sist kontroll at det var ikke festet enda, men siden han lå så langt nede så gjorde det ikke noe om vannet gikk. Trengte ikke legge meg ned da.
Septemberprinsen Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Godt å høre at flere har samme "symptomer"- finner trygghet i det Sa de noe til deg om hva som kunne være årsaken til at babyen din var så stor? Ser du venter nr 3,- har de to andre også vært store? Selv om de sa til meg at det var helt normalt og ingenting å uroe seg for, så begynte jeg med en gang å tenke på svdiabetes, eller om det kunne være noe jeg hadde spist og drukket for mye av (e-stoffer, sukker, lettprodukter etc). Sikkert litt for mye hjernespinn hos meg...
Trulte76 Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 jeg har vekst kontroller pga svangerskapdiabetes jeg da Hadde jeg med mine 2 andre barn også. Men de var 3360g og 3790g Men blodsukkeret mitt holder seg fint. Vet om de som ikke har sv.skapdiabetes som har fått babyer på over 4kg. mellom 4-4,5kg. Så noen blir bare store. Mine to første er jenter, og denne er en gutt, så kanskje derfor han er litt større? ikke godt å si. Så har han en annen far en mine to jenter også. Men han er sånn ca 4kg til terminen visst han holder seg på 17%, kanskje litt under. Så veldig stor er han ikke da
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 jeg tror nok at d du har er ganske normalt.. noen synker magen på tidlig andre senere..mangen har kynnere å mensmurringer lenge uten at d betyr noe.. er du 1 gangs?hodet kan jo være festet en del før med nr 1.. å dette med liv er så forskjellig..min denne gang har vært rolig ,mens de andre mine har vært mer aktive.. d er jo litt tidlig at d kan begynne noe nå:)håper du går til 37 hvertfall..så slipper du å føde prematur ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå