GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Har lest mye at gravide får i seg for mye sukker.. Men hva med fett? Får litt dårlig samvittighet viss jeg drikker brus eller spiser noe snop, men hva med hvis jeg spiser chips? er det like "dårlig" spise det når du er gravid som sukker?
Skravlefruen med huleboer Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Du bør jo selvfølgelig begrense sukkerinntaket, men det gjelder både med og uten barn i magen. Fett derimot er en undervurdert energikilde. Fett er viktig for at kroppen skal fungere optimalt. Det er viktig at du velger "rett" type fett, umettet fett fra plante oljer osv er sunt fett. Jeg ville ikke tenkt så mye på det "usunne" du spiser, men sørg for å få i deg næringsrike måltider som frokost, lunsj, middag og kveld. Spis heller hyppig og lite, en få store måltid. Bruk masse grønnsaker og frukt. Spis gjerne frukt som mellom måltid. Og tenkt mye fiber og væske for fordøyelsen. Chips er jo usunt det også.. men alt kan spises med moderasjon ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå