Gå til innhold

En Liten oppdatering fra meg :o) (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag skulle jeg på vanlig kontroll hos JM.

La meg på bordet, ble målt, var oppe i 36 cm faktisk, og jeg er ikke stor..

Ho prøvde å finne ut hvordan den lå, at hodet lå ned og var festet, har ho sagt for noen uker siden..

Det var visst derfor jeg hadde hatt så mye mens smerter..

Ho fant ikke helt beina, det var ikke så lett for magen min var knall hard og.

Så skulle ho skulle lytte på fosterlyd, da ho litt problemer med å finne den først, og så var den lav..

Jeg satte meg opp og da steg den til mer normalt igjen, vi lyttet lenge, og den stabiliserte seg. Magen min var heller ikke hard.

Ho ville sjekke meg innvendig om jeg evnt var i fødsel, siden hjertelyden synker litt med en ri.

Sjekket meg, ingen tegn til fødsel eller åpning, men ho mente fortsatt at jeg kanskje hadde begynt på den første fasen.

En annen ting og som ho sa var at hodet nesten var festet.

Ho ville også ha meg ned til Fredrikstad for CTG- registrering, siden ho hadde hørt hjertelyden så lavt..

Dro da nedover, fikk på registrering i en halvtime. Alt var kjempefint, de så ingenting galt.

Så ville de ta UL. Da tok ho det, og spurte meg mens jeg lå der om JM hadde sagt om hodet var festet? Ja både JM og to leger har sagt det sier jeg..

Okey sier damen og sier så at hodet til babyen din ligger nemlig oppunder ditt høyre ribbein...!!

Det kom så klart som et sjokk, hadde forberedt meg hele veien på vanlig fødsel, og så en uke før termin får jeg vite dette...

Vi fikk være litt i fred og prate, det var tungt for meg å svelge, jeg er førstegangs og ble veldig redd...

Fikk også vite at bebyen lå litt under gjennomsnittet, fødsel vekt på ca 3,3.. Itillegg var det litt lite fostervann, så jeg skulle bli fulgt godt opp.

Fikk time igjen idag for røngten av bekkenet, og samtale.

Bekkenet mitt var stort nok, heldigvis, for jeg vet ikke om jeg tør å ta KS. I tillegg til at babyen ikke er så stor letter det på trykket og:)

Ny kontroll/UL til mandag, så måtte jeg bare ringe. Og utover det være aktiv og ha sex sa ho :)

Så da blir det antagelig setefødsel på meg da ... :) hmm...

En annen ting som jeg tenker mye på og at var det ikke for at hjertelyden var lav lita stund hadde det aldri blitt sjekket... Utrolig at man ikke får sjekket opp sånt...

Huff dette ble langt, villle dele det med noen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det må ha vært et lite sjokk ja. Regner ikke med å finne en liten stump ned når man har hørt at det er et hode. Du skal være kjempeglad for at de fant det ut på forhånd, for nå kan du forberede deg. Jeg kom nemlig inn med uoppdaget seteleie forrrige fødsel og da ble det raskt keisersnitt. Jeg hadde fått vite at hodet var fint festet i uke 34, men det viste seg å være en rompe. Det gikk veldig greit med keisersnitt, men jeg støtter deg veeeeldig i å velge setefødsel.

Det kommer sikkert til å bli en flott fødsel og jeg ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

Tusen takk :)

Synd det skjer flere, at det ikke blir sjekket... Hadde ei venninne og som rumpa kom ut først på, hvor de hadde sagt hodet var festet...

Lykke til til deg og:) har termin dagen etter deg.. :)

Skrevet

Dette skal gå bra, flott at det ble oppdaget. Fødte i sete sist og man får full service fra første til siste stund med legeteam, jordmorteam og barnepleiere evt barnelege. Ja, det blir folksomt på føden men jeg følte nesten det som veldig betryggende som førstegangs. Vær obs på at med barn i seteleie så går som regel vannet som fødestart, da blir du lagt inn på sykehuset og så avventer man til rier kommer. Epidural er obligatorisk (og himmelsk ,-) Barnet er også gjerne litt slapt når det kommer ut siden det ikke har kommet "rette" veien, du får gjerne ikke oppleve det magiske øyeblikket at den straks blir lagt på brystet ditt men som regel tar det bare noen minutter før du får oppleve det. Denne gang skal jeg visst få oppleve hodefødsel og akkurat nå er jeg bare så lei at det kan være det samme, ut skal babyen uansett ,-)

Skrevet

Hehe.. Ja er enig med deg, ut me`n... :)

Har hatt tegning siden i natt, og går å kjenner på noe her.. Men det er ikke regelmessig... Men de er der i 20-30 sek.

Vet ikke helt hva det er, sikkert bare lureri og... hehe

Så jeg får gjøre litt husarbeid :)

Lykke til med hodefødsel da;) og takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...