Gå til innhold

Hvilke forsikringer MÅ man ha? !!!!!!!!!!!LES HER!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg dønn seriøs. ikke noe tull her.....begynner å lure litt...jeg må finne ut hvilke forsikringer vi har og hva vi MÅ ha....

både jeg og sambo har det slika t dersom en av oss dør, eller begge så slettes lån og alt annen gjeld slik at elias ikke arver vår gjeld...slik vi søskenen gjorde da mamma døde. det var noe av det første jeg ordna.

så har vi forsikring på elias. som dekker omtrent alt....i følge banken selv....

samboern ahr uføretrygd forsikring-ting-greier-tang....ikke jeg...jeg får ikke sånt....møkkabank...

innbo, bil, reise....

hva annet MÅ man ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husforsikring, hvis dere eier selv. Leier dere så holder det med innbo, da er det huseier som holder husforsikringen.

Skrevet

Hvis dere har dyr så forsikre dem. Så slipper dere en kjemperegning dersom de skulle bli skadet.

Pass på at husforsikringen deres også dekker skadedyr og sopp dersom dere bor i trehus i hvertfall. Var VELDIG glad vi hadde det da vi oppdaget stokkmaur - grøss.

Slipper unna med en liten egenandel.

Skrevet

men...hmm....jeg mener at vi har husforsikring innbakt i huslånet..men nå ble jeg fader meg usikker...det må sjekkes....

men det er også en forsikring i sameiet her. er selveier, men vi har styret og vi betaler en sum i mnd for blant annet gassen og en forsikring..men husker ikke hvordan forsikring...svært så opptatt jeg ble av dette sånn helt plutselig...hmmm....

Skrevet

Ville sjekket litt mer rundt den gjeldsforsikringen dere har. Feks dersom samboer dør, slettes kun hans del av lånet da? I tilfelle sitter du igjen med din del av lånet, en inntekt, og elias som arver sin fars (gjeldfrie) andel av leiligheten. Vil tro det kan være greit å sjekke om din samboers uføreforsikring inneholder en livsforsikring. Hvem er i tilfelle begunstiget? Hjelper deg lite om elias får en kjempeutbetaling som ikke kan røres.

Sjekk om du kan få livsforsikring på deg selv, selv om du ikke får uføredelen.

Pr idag er det ingen barneforsikring som dekker "alt". Sjekk derfor vilkårene på nytt, er dere dekket på områder som er viktige for dere, og familieøkonomien. Eks dekkes både sykdom og ulykke, ombygging av bolig etc.

Bekl, litt "kort" skrevet, men sitter her med en som prøver å hjelpe til;)

Skrevet

Husforsikring er viktig hvis dere eier, og få det sjekket nøye hvilke type sopper den dekker - for enkelte forsikringer lurer deg, og dekker kun sopp som nesten aldri dukker opp, mens den ikke dekker de vanlige typene.

Jeg ville nok hatt livsforsikring på både deg og sambo, sånn at dere er trygge økonomisk hvis det skulle skje noe. *bank i bordet*

Har dere husket å skrive gjensidig testament? Sånn at dere arver hverandre? Samboere med felles barn slipper arveavgift, men de arver hverandre ikke automatisk. Så dere må ha testament, hvis ikke arver veslegutt alt, og du ingenting...

Skrevet

fagforbundet si gruppeforsikring e den eneste du får tilbud om uten å fylle ut helse erklering.. men da må du jo også være medlem. men du må takke ja til den med en gang du får tilbudet, i ettertid kreves legeerklering. den dekke også samboer og barn, man har en samla pott på 2 million mot uføre og død. samboeren din vil også få stønad til din begravelse hvis du sku dø først. den delen gjeld kun dæ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...