Gå til innhold

Er vi urimlige? (LANGT)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte huset til faren til samboern min i desember 2007. Dette er barndomshjemmet til samboern min han har vokst opp her sammen med faren sin stemoren og sønnen hennes, sønnen til stemoren han er 22 år han har bodd nede i kjelleren dems lenge og vi sa at det var helt greit at han bodde der selv når vi tok over huset, ettersom vi flyttet inn når det var masse snø her sa jeg at han kunne bo her til snøen var borte sånn at han slapp å flytte i all snøen...

Bilden han er ødelagt han må ha den på verksted, vi har 2 biler og han har lånt den ene bilen våres nå i 3 mnd... ha jobber langt unna og kjører 50 mil med bilen våres i uka i tillegg til at han drar å henter kamerater og kjører de hjem i bilen våres, det irriterer meg at han ikke spørr om det går greit at han låner den til sånne ting, han har nøkkeln og kjører bare som han vil uten å spørre, vi har lav forsikring på den bilen ettersom vi ikke bruker den så mye og nå har han snart kjørt opp den forsikringen..

Han bor da nede i kjelleren, det er ikke noe kjøkken nede men det er bad, han lager mat her oppe innimellom ellers så lever han på søppel mat, det ser ikke ut nede! det lukter kjempe vondt og jeg har skura der nede for ikke så lenge siden bare for at jeg ikke klarte mer, vi har et gjeste rom der og jeg vil kunne få gjester på sparke som kan sove her uten at jeg skal trenge å være flau over åssen det ser ut nede.

Han betaler ingenting 1000 kr i kvartalet, det inkluderer strøm og internett, han bruker MASSE strøm...

Vi vil prate med han ikveld og si at han må begynner å betale 1500 kr i mnd og at det skal være ryddig og fint nede og at vi ikke vil at han skal kjøre bilen våres mer og at han må hjelpe til med snømåking og plenklipping.

kom seinest i går da nevnte jeg for han at vi vil at bilden skal stå da sa han at han var helt blakk og ikke skjønnte hvordan han skulle ha penger til å sette bilden på verksted, seinere på kvelden klom han opp og skrøyt over det nye kamertat sitt som han hadde kjøpt for 7000 kr! men det kostet han jo nesten ingenting for han hadde tatt trekk på lønn!!

aaa jeg blir så sint på denne gutten han er så lat og egoistisk! jeg vil helst at han skal flytte men syns det er vanskelig ettersom han er sønnen til "svigermoren" min.. er vi urimlige som krever 1500 i mnd da er strøm og nett inkludert i den prisen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en bortskjemt drittunge!

Det at han kjører bilen deres som han vil, det gjør jo at forsikringen brukes, som du sier. Syns dere kan kreve mellomlegget fra han da.

Rett og slett lite respekt fra sønnen til svigermor.

!!!

Blir nesten sint..

Har han kontrakt med dere?

Hvis ikek kan dere bare kaste han ut. Han må jo lære livets gang. Hvor gammel er han?

Skrevet

Synes ikke dere er urimelige. Han skal lete lenge for å finne noe rimeligere. Tror glatt dere kunne forlangt 2000 kr også. I tillegg til at han får fikse bilen sin, er ikke deres problem at han ikke har bil. Si det som det er, det går utover forsikringen. Si også at dere ikke er intressert i å betale mer for dere bruker bilen selv så sjelden. Ikke bare kjører han opp forsikringen deres, men han kjører jo på den kilometer også, som gjør at den synker i verdi

Skrevet

Har ikke snøen forsvinne hos dere enda?

Dere er dumsnille, ikke urimelige. Ta tre tusen i måneden eller la han finne seg et annet setd å bo. Roter og griser så det stinker i hele huset! Og du må vaske etter han. Fysj! Synes du burde forklare han en del saker.

Skrevet

Hehe joda snøen er borte... tenkte på forrige vinter da han ikke gjorde noe...

Han har ikke noe kontrakt, han er 22 år.

Ja må vell være enig med deg at vi er dumsnille og at han bare utnytter oss, skal snakke skikkelig med han ikveld og si det rett ut at hvis han ikke betaler for seg og lar bilen våres stå må han bare flytte ut!

Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt.

Jeg hadde abre sagt at nå har du brukt opp kilometerstanden på forsikringa, så nå må bilen stå.

Hadde også forlangt det var ryddig der nede, og at han skulle bet 2000kr i mnd for strøm,internett og leie for å bo der. Noe som er rimelig.

Visst ikke så får han bare flytte å finne seg noe annet.

Sett ned foten og ikke være så dumsnille.

Har han råd til et kamera til 7000kr har han råd til å fikse bilen sin også.

Og junkfood koster jo en del også så her er det snakk om hva han prioriterer å bruke pengene sine på.

Krev 2000kr i mnd pluss at han holder det ryddig.

Skrevet

Dere har jo i prinsippet UTGIFTER med å han boende der! Hvis dere må ha strøm inkl pga strømmåler etc er det ikke urimelig å kreve 3000kr i mnd. Her får du ikke engang en hybel i et bofelleskap (som ikke inkl. strøm) til den prisen... Hvor han skal få penger fra er faktisk IKKE deres problem!

Skrevet

NEI dere er IKKE urimelige. Jeg vil heller si at dere grenser mot det dumsnille. (ikke vondt ment altså, men han utnytter dere jo)

Skrevet

Hvis han faktisk har en jobb, betaler 1000,- i husleie og kjører bil gratis, da må han ha mye mer lommepenger enn noen av dere....

Ettersom jeg forsto her så har dere også kjøpt dette huset av svigerfaren din også, så hans kone og dermed sønn har ingen krav i det i det hele tatt når det kommer til arv o.l. Da må dere nok bare bli litt strengere med han. Han lever utrolig godt og vil selvfølgelig benytte seg av det så lenge som mulig. Behandler dere han som en unge, oppfører han seg som en unge!

Dere får holde et familieråd, et møte rundt kjøkkenbordet med dere to og "guttungen" tilstede. Ingen hissige krangler e.l, men informer han om fakta. Bilen som synker i verdi og blir dyrere i forsikring, at dere vil ha et ryddig og reint hus, at dere ikke kan ha utgifter på å ha han boende der osv. Kan dere ikke bare si at dere vurderer å bygge et kjøkken der nede og begynne leie ut til "fremmede" da, ikke noe problem å få inn 3-4000,- da. Hvis han vil bo hos dere må han bidra, dere er ikke en sosialhjelp for han, og er han ikke fornøyd med betingelsene, så får han flytte. Så enkelt er det. Dere får si det pent, ingen tjener på å bli uvenner, men det blir dere hvis dere fortsetter som nå.

Lykke til!

Skrevet

Enig med de over her.. Og hvis han er 22 år så er det på tide å lære at strøm, forsikring og bilbruk er noe som koster og at dette er noe DERE faktisk betaler for han slik situasjonen er i dag. Greit nok at dere ikke trenger å tjene på at han bor der, men syns det er på sin plass at dere ikke har utgifter på han heller..! Og hvis han behandler leiligheten så dårlig så syns jeg også at du kan tenke på slitasje på leiligheten..

Dere gjør han en bjørnetjeneste med at han får låne bilen, en gang må han lære selv - sett foten ned! Ikke vask for han, men sett krav til han! Så da får han heller selge kamera sitt igjen og få fiksa den nye bilen da, eller så betale ny forsikring på bilen deres.. Lage eventuelt en forpliktet betalingsavtale med han slik at dere ikke sitter med utgifter på han.. Han har full jobb og stor nok til å lære å ta ansvar..

Skal han ikke i millitæret snart ;) ?

Og tenk, dette er penger dere kunne ha spart til deres barn slik at de selv får etablert seg når de er 22 år!

Skrevet

Hvordan gikk det, skulle han betale for seg. Dette synes jeg er utnytting fra hannes side, jeg ville nok ha krevd mere en 1500 kr. Full husleie og at han tar strømmen på egen måler...

Skrevet

Jeg synes dere er dumsnille.

Skrevet

HI her :)

Han sa at han ikke hadde sjans å betale 1500 i mnd for han tjente så lite, så satt han stille en stund før han sa at han hadde tenkt seg å finne et nytt sted å bo!

Huff blir så oppgitt på han så jeg kan SPY!! han skjønner ingenting, faen asså at det skal være sønnen til "svigermor" det er det som gjør det så vanskelig for jeg føler at jeg må være snill med han og ikke presse han for det er jo synd på han sier moren hans... men skal nevne det engang til for han og hvis ikke han har noen penger så skal han flytte med engang! dette gidder jeg ikke mer er så lei av å være dumsnill når det gjelder denne gutten!!!

Tusen takk dere for fine svar :)

Skrevet

Hehe.. Hvor skal han finne en plass å bo hvor han betaler mindre enn 1500kr/mnd? Da må han flytte "heim te mor" da. Ikke deres problem i det hele tatt spør du meg. Jeg har vært lærling i to år nå (21år) og hatt 8000kr utbetalt i mnd. Men allikevel klart å betale 2000kr i husleie (4000kr tilsammen for samboer og meg) pluss strøm og andre utgifter. Dette høres ut som en meget tafatt ung mann. Kanskje han burde skaffe seg ny jobb!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...