Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Arver jeg noe da eller er det mine far, deres sønn som arver? De må ha skrevet meg i testamentet om jeg skal arve ikke sant?
blond Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Mener at de må skrive deg i testamentet i tilfelle. Du unngår arveavgift om du arver fra besteforeldrene dine.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Jeg tror det er sånn ja. Og begge besteforeldrene dine må være døde for at faren din skal arve noe, for ektefelle går foran barn.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Det stemmer ikke. Ektefellen har bare rett på 1/4 av boet, men kan velge å sitte i uskifte frem til de selv dør så lenge de ikke gifter seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Tror grensa for arveavgift inntreffer på 250.000. Da betaler du arveavgift åkke som. Både hvis det er arv fra foreldre el. besteforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå