Bjølsen - gutt nov 10 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Har hatt urinveisinfeksjon et par ganger, dette er mange år siden nå. Har siden da passet på å tisse litt rett etter samleie etter råd fra legen - for å rense litt. Men nå som vi gjerne vil bli gravid vil jeg jo ikke gå på do rett etterpå.. noen som har noe erfaring/tips hva jeg skal gjøre? Har fått infeksjon nå etter at vi har begynt å prøve.
VinterSol+2 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 du kan tisse før. og så kan du drikke tranebærjuice! er forøvrig ganske vanlig å få urinveisinfeksjon (eller UVI som det går under her. hehe) i svangerskapet, så det å drikke et glass tranebærjuice hver dag, eller et par kapsler hver dag, er nok en god ide uansett. så kan du forebygge litt. utover det, så drikk mye, sånn at du kan tisse mye ellers. lykke til!
gullfisken * gravide* :) Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 appelsinjuice er kjempe forebyggende for uvi!!!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Hei, jeg har også vært plaget med uvi. Selv om vi prøver å bli gravid tar jeg ikke sjansen på å ikke gå på do etter sex. Jeg ligger i ca. 5-10 min. og så går jeg på do. Jeg tror ikke det er noe vits i å gå på do FØR, da hele vitsen med å gå etterpå er, som du sier, for å "rense opp". Jeg ble forresten gravid med førstemann selv om jeg reiste meg opp rett etterpå...:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå