Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 La oss si at dere er 4 søsken, ingen av dere har spesielt god råd, men alle klarer seg greit. Har det som trengs og ellers greit. Så får din søster og svoger 100 000 fra dine foreldre. Ingen andre har fått eller hører noe.... Du vet de har god råd, pga de har nettopp solgt hytta med stooooooooooor fortjeneste. Begge har faste inntekter og kjøper det de vil og lever bra... Men bare din søster og svoger fikk penger. Synes du det er helt OK? Hvordan hadde det vært om det var du som var den som fikk pengene, ikke noen av de andre...?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 hadde ikke syntes det var ok den ene eller andre veien. vi er bare 2 søsken, men foreldrene våre gir likt - synes det faktisk er viktig med rettferdighet når det gjelder sånn ting.... eks. jeg fikk en laptop av pappa da min pc døde rett før eksamen på høgskole. søsteren min fikk ikke det samme da - men da hun begynte å studere fikk hun også en
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Hadde det vært forskjell om 1 eller 2 av dine søsken hadde hatt kjempegodt betalte jobber og veldig god råd, kontra de som ikke hadde det?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Nei dette er ikke OK. Små beløp som f.eks. en pc som hun over nevnte synes jeg er greit, spesielt når det gjelder studenter el. hvis noen har veldig dårlig råd. Men beløp over 10 000 synes jeg ikke er greit, -det er MYE penger for de aller fleste av oss! Selv er jeg i den situasjon at jeg og min mann har en samlet inntekt på ca 900, mens min søster er singel og har kanskje 350. Hun får mye hjelp i det daglige, både i fht økonomi (mamma betaler jo endel når de er i butikken), + at pappa er rent transport byrå for min søster som ikke kjører bil selv. Det synes jeg er helt ok (bortsett fra at det sliter ut min gamle far, som ALDRI har sagt nei i hele sitt liv). Men skal de fordele større del av arven vil jeg faktisk være med å få min del.... -Hva man tjener bør egentlig være uinteressant i denne sammenheng (med mindre noen er sjuk elno). Ja vi tjener godt nå, men vi har slitt som noen hester med utdannelse og levd 7år på studielån (6500kr mnd), som nå skal betales tilbake. Min sambo's foreldre gir store gaver fra tid til annen (de betalte blandt annet billånet vårt når vi var studenter, -ikke dyr bil da), men de fører regnskap på alt det store alle barna får, slik at de kan jevne det ut...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Dette kan være ok på en betingelse. Det er hvis dette nedskrives som forskudd på arv. Da vil dette trekkes fra din søsters andel når resten av arven skal deles. Det kan jo hende at de har sett på dette som forskudd av arv. Det bør du kanskje sjekke ut. Jeg hadde i alle fall IKKE godtatt det ellers.....
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Tror det har vært ett utsagn om at det trengs ikke gjøres likt til alle... Men håper og tror at, når de får summet seg litt, så får alle sammen den samme summen. Men venter i spenning. Har jo litt å si for våre planer også, for å si det på den måten...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Søsteren til mannen min fikk 100 000 kr for en del år siden og for 1 år siden fikk også mannen min 100 000 kr. Kanskje dere andre får noe senere. Men hadde det vært mine foreldre hadde jeg spurt de om det. Ellers har mannens søster får mye penger hele tiden hos foreldrene sine mens mannen min ikke har fått noe. Grunnen er vist at hun sliter og han har en god jobb. Det syns jeg blir feil for jeg mener man skal behandle ungene sine likt uansett om noen har tatt udannelse og klart seg bra og ennannen ikke har det.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Nei det blir helt feil. Hvis de vet at dere er klar over det så må de jo hvertfall si noe. At de følte de måtte hjelpe eller at dere vil få senere også. Jeg synes det blir helt feil når de søsknene som ikke gidder å ta utdannelse og forblir fattige skal få mer hjelp. Det skal være likt for alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå