Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Har fått beskjed av legen min om å søke om å få innvilget besøkshjem for min 2 år gamle sønn. Han har ikke fått barnehageplass eller dagmamma og jeg har omtrent ingen avlastning og er nå sykemeldt da han trolig er kommet i en tidlig trassalder av å bare gå hjemme med meg.. Siden han er så liten ønsker jeg ikke han han skal sendes til fremmede mennesker. Har derfor spurt et vennepar av meg med 3 barn, der mellomste er like gammel som min sønn. De har kjent han siden han ble født og har stor hage han kan boltre seg i. Han elsker å leke utendørs, og her hjemme har vi ingen egnet uteplass. Dette er mennesker jeg kjenner godt å stoler på, samt at jeg vet at min sønn ville få dekket sine behov for å omgås andre barn og løpe fritt utendørs. Jeg ønsker derfor å bruke denne familien dersom jeg får innvilget besøkshjem. Er dette noe som kan gjøres og bør de søke om godkjenning allerede nå, eller vil rette instanser gjøre dette i forbindelse med vurdering av min søknad? Har ikke søkt ennå da jeg venter på å få søknadskjema i posten. Er det noen som vet sånn ca hvor lang tid en slik søkeprosess kan ta, uker eller mnd? Dette er i Bergen. Blir veldig takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Tror den enkleste måten å gjøre dette på er å sende inn søknaden din og når du blir kontaktet etter søknaden er mottatt så kan du nevne at du vet om noen som eventuelt kan stille opp som besøkshjem. Jeg tror de fleste kommuner blir kjempeglade for at du allerede har et hjem klart. Det er mange fordeler med at du og barnet kjenner besøkshjemmet, så de blir nok godkjente veldig raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå