Gå til innhold

noen som vet litt om dette?(litt utenfor tema)takker for svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

heter d ikke at gravide har rett på fri legetime når en er gravid?også på legevakten?

jeg var nemlig der i går,var redd for blodpropp i foten,men d var heldigvis åreknute betennelse..jeg hadde ikke penger med meg for jeg har vært på legevakten før å ikke betalt..så jeg fikk en regning på 250 kr..å siden jeg ikke hadde "rett" bank så måtte ejg ut med 50 kr i girogebyr..så dette km på 300 kr..legen sa d ikke hadde noe m graviditeten å gjøre derfor måtte jeg betale..

er dette noe jeg bør sjekke litt mer opp eller er d sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

visst det er svangerskaprelatert så er det gratis. Har det ikke noe med svangerskapet så er det ikke gratis

De prøvde seg på meg engang, for jeg var til legen pga migrene. Migrena mi var værre pga svangerskapet, og derfor svangerskaprelatert.

For da jeg fikk regninga dumpende i posten ringte jeg. Migrena har ikke noe med svangerskapet å gjøre sa hun da. Da sa jeg at jeg er værre pga svangerskapet og derfor var med legen. Så hun slettet den regninga da.

Skrevet

Jeg vet ikke hva reglene er, men min lege sier at det kun er den vanlige svangerskapsomsorgen som er gratis. Var inne pga bihulebetennelse en gang og da måtte jeg betale.

Skrevet

Sånn er det. Så lenge legebesøk har med graviditeten å gjøre er det gratis, men går du til legen for noe annet, slik du gjorde, må man pent punge ut...

Skrevet

man får bare dekt graviditets relaterte plager.. har man plager som ikke er relatert til graviditeten så må man betale som alle andre.. desverre...

Skrevet

Legen har nokk rett..Ting som ikke har noe med graviditet å gjøre må du betale for.

Jeg må betale om jeg skal ta blodprøve, selv om dette er noe man må gjøre i uke 30.

Skrevet

Du har krav på fri legedekning på alt som har med svangerskapet å gjøre... Alt annet må vi betale for som alle andre...

Skrevet

ok hehe takk for svar jenter..da får jeg bare fint punge ut ;)

Skrevet

Din frykt for blodpropp hadde jo noe med svangerskapet å gjøre, så jeg vil vel si at du ikke skulle ha betalt.

Jeg var på legevakten for urinveisinfeksjon og trengte ikke å betale.

Skrevet

Jeg er helt enig med ChellBell jeg....for blodpropp kan man relatere til svangerskap. Dessuten fikk du påvist betennelse i en åreknute....og åreknuter får man jo gjerne nettopp fordi man er gravid da. Så jeg syns du bør ta en telefon tilbake dit og høre med de jeg. Jeg var hos legen min pga allergi tidlig i svangerskapet, kunne ikke bruke mine vanlige medisiner pga svangerskapet, og da fikk jeg resept på andre medisiner...og jeg betalte ikke noe hos legen da.

Skrevet

hm..kanskje nav vet noe om dette?kanskje ta en tlf til de?

Skrevet

Jeg vil si at åreknuter er veldig savangerskapsrelatert.

Ring og klag du.

Skrevet

men hvem kan jeg klage til?vet ikke hvem jeg ska henvende meg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...