Gå til innhold

Å fortelle glad-nyheten:)

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Nå skal du fortelle mor, far, søsken og svigerforeldre om den gledlige nyheten om at dere venter barn?

Hvordan har dere tenk til å fortelle det? Eller hvordan fortalte dere det?

Hva var reaksjonene?

Min plan er å hente mamma på flyplassen neste onsdag, og reise direkte til legen for å sjekke blodtrykket hennes. Det må vi fordi hun fikk slag sist gang hun fly....

Da tenkte jeg å ta min aller første legetime i samme slengen!

Da er jeg sikkret om hun skulle falle om og besvime, få hjerteinfarkt, slag eller lignende...da er vi allerede hos legen:)

Å skulle det være noe galt i magen min, noe jeg ikke tror det er, så har jeg hennes støtte når jeg trenger det mest!

Jeg er 8 uker i dag, dvs at jeg er 9 uker den dagen vi skal til legen:)

Til søsteren min så tenkte jeg å vente litt. Kose meg med mamma med nyheten og finne ut om jeg reiser hjem til Norge eller ei.

Men jeg tenkte å rett og slett si det rett ut på telefonen...liksom forsnakke meg, eller bare vise henne magen min på webkamera.

Min manns søsken...vet ikke helt...kanskje sende et kort og gratulere dem som kommende tanter??

Til svigers har vi vurdert å få brodert kapser: farmor og farfar, og sende de til dem:)

En morro greie å fortelle dem det på syns vi:)

Vi bor tross alt i Spania og får ikke fortalt det til folk ansikt til ansikt.

Og jeg tror i allefall svigers trenger tid til å fordøye det før vi snakker om det. De er ikke glad i overaskelser generellt så... Men håper denne nyheten gleder!

Til pappa...som jeg ikke har så god kontakt med, så tar jeg bare en enkelt telefon og forteller det.

Hva med dere da jenter? Hva har dere gjort? Eller hva tenker dere å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Med førstemann sa det vi pr. telefon. svigers bor 5 min unna og pappa og de 5 min unna, med andre ord vi ser de 4 ganger i uka minst :)

Denne gangen kjøpte vi en t-skjorte vi tok på guttungen og lot han løpe opp i hagen til svigers. De skjønte det ikke da, trodde vi mente "storesøskenbarn" ettersom det kommer nytt søskenbarn i november.. så skulle skrevet MAMMA er gravid istede for jeg blir storebror, men når de hadde fått det inn med t-skje lo og gråt de av glede om hverandre.

Pappa og de fikk vite på bursdagens til pappa på samme måte og ble også veldig glad :))

Tenkte vi måtte være kreative denne gangen ettersom det er siste gangen mest sansynlig. har ingen planer om mer enn 2 barn :)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Så tøfft! Ja det var en bra måte å gjøre det på!!

Det tipset tar jeg til neste runde:) Hehe...

Flere gode ideer jenter?

Skrevet

Nå er det kun mamma og mine 2 beste venner som vet det :) Jeg sa det over tlf til venninne mine og til mamma så satte vi graviditetstesten sammens med vinglasset hennes :)

Vi skal på UL i uke 10 ca..Da skal vi få med bilde og ramme det inn og gi til resten :)

Skrevet

åhh, smart med t.skjorte! :-) Hvor får man kjøpt det???

Skrevet

Jeg bestilte t-skjorte på nett- designet trykket selv, og fikk den tilsendt i løpet av en uke.

Ordna en hvor det står : "jeg skal bli tante", på ryggen :)

Søstra til typen skal få ta den på uten at vi sier noe... hehehe.

Husker ikke hva siden heter, men søkte på morsomme t-skjorter el no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...