ChaNu Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hum.. skal jeg søke på ABC-klinikken, Ullevål eller Rikshospitalet tro..? Kunne egentlig tenkt meg å føde i vann, men det kan jo hende jeg kan komme til å ønske meg epidural/spinal selv om barn nr 1 har "brøyta vei".. Noen råd? jeg er i uke 6, så har vel et par uker, maks, på å bestemme meg, hvis jeg skal kunne få plass på ABC i hvert fall..
Gjest Tina-Mari Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Umh... Når bør man søke? Jeg er i uke 8 og har ikke tenkt så langt enda...
ChaNu Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Det var noen som skrev at det kunne være lurt å søke i uke 6-8 i Oslo-området, siden noen av stedene er mer populære, og det kan være mange "fellesferie-barn" i f.eks april.
Gjest Tina-Mari Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Hvordan finner man ut hvilke sted somtilbyr hva da? Jeg trodde man tilhørte et stemt sykehus i forhold til der man bodde jeg.. Og jeg som er uten fast bosteds adresse.. Hva gjør jeg da??
ChaNu Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Står link i venstremargen til fødesteder: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/f_dested Om du ikke har adresse kan du sikkert bruke poste restante (hente på postkontoret)-adresse. http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/P/PosteRestante/
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Jeg sendte min søknad til ABC i går og har termin 3 april. Jeg fødte mitt første barn der og var strålende fornøyd med fødsel, oppfølging og alt! Ville ikke født noe annet sted :-) Anbefaler ABC på det sterkeste. Fødsel i vann, med personell du virkelig stoler på, er den beste smertelindringen som finnes!
Giinaღ Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Uansett hva dere velger anbefaler jeg å søke TIDLIG. Jeg søkte i uke 13 og fikk avslag på Ullevål. Riksen var ikke noe vits å søke på engang, hvis det er ønskelig å føde på Riksen må dere søke veldig tidlig. Ble henvist til Ahus faktisk.
Collette Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Jeg søkte på ABC i uke fem og fikk plass. Jeg er kjempefornøyd med oppfølgningen så langt. Nydelig jordmor og et nydelig sted. Flotte fødestuer og familierom. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå