Eso Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Kan jeg bruke Eurax når jeg er gravid?? Noen som vet?
Edelweis Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 det sto på pakken at den ikke skulle brukes av gravide og ammende, så jeg kjøpte den ikke. det er den lilla salva mot myggstikk å sånn du mener ja?
Edelweis Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 ja den ja. nei jeg leste at man ikke kunne bruke den. så jeg gjorde ikke det. aner ikke hvorfor egentli. er jo bare en krem, å en smører på ytterst lite.
Eso Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Ok. Takk for svar! Da får jeg bare bite tennene sammen og polstre armene!! :-) *grrr*
Lilja121 Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Dette står det i Felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent om krotamiton går over. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Krotamiton bør ikke brukes under amming.
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke mulig å forske på om slike kremer er ok for gravide eller ikke, for de kan ikke forske på gravide kvinner. Det samme gjelder selvbruningskrem. Sannsynligvis er det ganske så ufarlig da det ikke vil trekke inn i blodstrømmen, men bare inn i det ytterste hudlaget, men ingen produsent kan ta risikoen på å si at det ikke er skadelig. Det var i alle fall det svaret jeg fikk på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå