Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og hun var litt bekymret over at symfysemålet mitt ikke er økt siden sist (uke 32), da lå jeg på 32,5cm. Hun mente at det var fordi jeg ikke har spist nok de siste ukene (stemmer godt) og at jeg måtte bare sette igang og spise mer og se til at magen vokser - ellers skulle hun sende meg på UL. Men hun mente at uansett så ville ikke gutten i magen bli noe særlig stor, siden magemålet var så "lite". Trodde ikke symfysemålet hadde såå mye å si med tanke på størrelsen på babyen jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i uke 36 var d 35 cm...

Skrevet

Jeg lå på 32-33 i uke 36.

Det er jo på streken,så skal være greit det.

Har egentlig ligget over hele veien tidligere,men jm sa ikke noe om det,så så lenge jeg ikke går mer ned så regner jeg med at det er greit.

Jeg har ikke spist noe lite,så vet ikke hva det klommer av.

Alle sier at jeg har så liten mage men ligger på streken.

Når skal du tilbake på kontroll da?

Jeg skal i morgen,er da 38+2.Blir spennende å se målet.

Skrevet

OK, ja, har hele tiden ligget litt over den røde streken, men har ikke økt mye fra gang til gang.. Skal tilbake egentlig 19 august, men hvis jeg ikke merket at magen økte betraktelig skulle jeg ringe og få time før så hun kunne bestille UL-time. Hm, merkelig ja, helt fint for meg at babyen er liten (men frisk), men er jo småskummelt hvis han ikke får det han trenger av næringsstoffer og slikt..

Skrevet

Er du i uke 35-36 nå og skal ikke tilbake før 19.august?

Jeg var i uke 36,skal i morgen i uke 38 og i uke 40.

Jeg også var litt bekymret for lavt mål,men så lenge jeg holder meg på streken så regner jeg med at det er greit.

Men har jeg gått under i morgen så skal jeg høre om jeg kan få vekstkontroll.

Jeg begynte over det grønne feltet og har gått litt ned hele veien,er som sagt nå på streken.Men sier ikke jm fra hvis de tror det er noe?Regner med det.

Skrevet

Hun hadde ledig enten 14. eller 19. så vi avtalte 19. og hvis jeg ikke føler magen vokser eller jeg klarer spise mer så skulle jeg ringe for å prøve å få en tidligere hastetime. Er 35+4 i dag..:)

Jeg håper og tror da at jordmor sier ifra hvis det er noe å reagere over, men ja, jegville nok spurt om vekstkontroll jeg og hvis jeg var deg. Målet skal jo gå oppover, ikke nedover :)

Skrevet

Ok,får bare vente å se da.

Jeg synes selv jeg har vokst en del de siste ukene,så regner med at jeg hvertfall ligger på streken fortsatt.

Hører vel med å være litt bekymret;-)

Er første for meg så vet jo ikke helt hva jeg skal vente meg,og siden alle sier jeg har så liten mage så begynner jeg jo å lure.Får bare stole på jm.

Lykke til fremover da!!

Skrevet

Ja, føler det på samme måte, har hatt ganske liten mage gjennom hele svangerskapet, men har jo vært mage der:P Vi førstegangsfødende har spesielt lov til å uroe oss for ingenting, hvordan ellers skal vi lære hva som er riktig hvis vi ikke spør og sjekker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...