blond Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Andre som har førsteklassing som skal på sfo før skolestart? Jeg merker at han er klar for skolen og ferdig med barnehagen, spent på hva sfo er. Blir spennende det!
metaMORfose Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Han skal kanskje begynne på SFO fra 1. aug? Greit med oppstart der før skolen så ikke det blir så mye nytt. Har ikke førsteklassing i år, men har hatt, og en ny neste år. Alltid like moro!
blond Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Ja, 1. eller 4.august. Tenker det blir en fin og rolig start for småen.
metaMORfose Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 4. er jo mandag ja. Kommer til å få fint det vet du! Det er morsomt å se at barna blir større, synes jeg. Se hvordan verden åpner seg for dem, Lykke til!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Siden jeg skal gå hjemme med en liten baby hele året skal ikke min gå i SFO. Jeg er av og til i tvil om det hadde vært lurt å hatt han der likevel. Men nå får vi se. Vi kunne melde han inn i SFO etterhvert om vi ville det.. Kanskje han vil miste noe av fellesskapet om han ikke går der??
~~DoraDora~~ Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Min begynner på sfo 4 august, og gleder seg noe vanvittig til det. Alle ungene i gata går på sfo, så jeg har valgt full sfo plass til ham, selv om det ikke trengs. Men jeg vil ikke at han skal gå glipp av fellesskapet der. Kokkelimonke : Jeg velger full sfo til min sønn, for at han skal slippe å gå hjem mens, de andre leker sammen videre ... har en sfo, så kan en i det minste velge...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Ja jeg har også tenkt slik.. Men føler det er veldig mye penger å bruke når en ikke trenger det.. Men selvfølgelig hvis det viser seg at barnet mitt vil føle seg utenfor eller noe sånn så velger jeg heller å starte der.. Kan jeg spørre meg hvor mye det koster i måneden?? Var ca 15 barn her som ikke skulle gå i SFO, så håper at de kan treffes sammen. Pluss han kjenner noen fra før som går et år over han som heller ikke går i SFO.. Så får ta det litt etterhvert.. Er første barnet mitt dette på skole og jeg er veldig spent.. Som du kan lese i en annen tråd har han slitt en del med språket så er litt ekstra spent på hvordan alt vil gå.. Det verste er jo (tror jeg) for foreldre hvis barnet ditt blir mobbet..
Synn(d)e Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Hadde 1.klassing i fjor vi, og det var supert å være varm i trøya på Sfo når skolen startet noen uker etterpå. Overgangen fra bhg til Skole/Sfo var stor, det er ikke like mange voksne på Sfo som i bhg....og ungene har det friere der....men de takler det veldig fint syns jeg :-) Lykke til med oppstarten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå