*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 "håper for din del at det er jente!" "denne må vel bli jente!" "nå vil jeg strikke rosa gitt" "samboern din vil vel ha jente?" under heeele svangerskapet har jeg fått sånne komentarer fra andre mennesker/familie.. jeg er helt knust . nesten som om jeg får gutt at den ikke er like velkommen, men før fader det er jo min bebi! MIN MIN MIN FØR SVARTE!!!!!!!! jeg er så lei meg at jeg hylgriner av skuffelser... ingen som ser at jeg skal bringe fram et menneske, et friskt menneske? fyttirakkern! føler jeg må gjøre andre glad! at mennesker rundt meg blir skuffet om jeg føder gutt ...
nille_1 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Ja det er din baby!! Ikke bry deg om hva enkelte sier eller mener...kanskje dem bare er misunnelig!
tesseliten Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Skjønner hva du mener, her er det mer sånn at ALLE tror jeg blir skuffa hvis jeg får en gutt, noe selfølgelig ikke blir, men bare trodd hele tiden at det er ei jente (Noe som var helt riktig) men jeg føler folk er sånn med navn jeg da, "Håper du ikke skal kalle henne det elller det ass" "det navnet her og her er såå stygge" kan jo ikke akkurat tilfredstille alle, og det er MIN baby og det er JEG og min kjære som skal bestemme den delen der:)
Makko med to små gutter Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Svigermors første kommentar var "blir det ikke en jente på meg denne gangen heller....!" Mange andre som har kommentert det og, men jeg bryr meg ikke. Jeg må nå bare le litt jeg. Synes gutt er helt FLOTT :-D Kos deg med den voksne magen og la ikke rare kommentarer gå innpå deg!
*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 jeg som ikke en ganga vet hva jeg får engang... fytti jeg er så gla i den bebin i magen min at jeg ville gjort alt for den! ja det er det samme med navn.. jeg ble sport om jeg hadde klart navn til bebin , så sa jeg " ja vi har klart til om det bli jente , men vi syns guttenavn er litt værre" så sa hu tilbake "da håpe jeg det blir jente så dere slipper å tenke mer på navn" hu spurte ikke om hvorfor vi leter ekstra etter guttenavn.. å grunnen er for at vi har tenkt å kalle opp etter min bestefar men må bare finne et fornavn ... men neida... "få jente du så order alt seg " virker som alle er al etter rosa å langt hår...
*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2008 ja svigermor er verst! hu har 2 sønner å 4 friske guttebarnebarn men hu skjønner ikke at de er friske og velskapte!!! komentarer går inn på en da man får høre det nesten daglig på jobb å hjemme i 8 mnd.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Sånn kommentar har jeg fått også. Venter gutt nr 2. Da jeg kom fra ultralyden, var jeg kjempeglad. Vi hadde en frisk liten gutt i magen min. Noen spurte om kjønnet, så sa jeg overlykkelig at vi venter gutt nr. 2 . "Åh, ble du skuffet da?" Fikk jeg slengt tilbake. At det går an å komme med noe så dumt???
Lurvehette Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Du er ikke alene om dette.... Har en tante som driver på slik heeeeeeeele tiden. Håper ikke vi får flere gutter i familien nå (det er bare to, en på hver av meg og min søster - som nettopp fikk en gutt). Vi har også en jente hver... Så nå er det nesten en forbannelse om det er en gutt jeg får! Likevel, er det gutta som kan jobbe når de blir større, og som er noe tess!?! I tillegg skjønner hun overhode ikke hvorfor vi gidder å få barn i det hele tatt!!! Dette sitter hun å sier hver gang vi snakkes... Hun er en peppermø på snart 70 da, som bare har oss "tantebarna", men å forstå seg på henne, når hun kommer med slike innskudd hele tiden, DET er jammen ikke lett.... Dessuten sier hun høyt og tydelig, at navnet på sønnen min er stygt! Og han kan stå rett ved siden av.... Heldigvis bare 3 år da... Likevel, så forguder hun barna. Må sikkert mye psykologi til for å skjønne henne!?! Tror det er mange slike "rare" tilfeller der ute. Er nok psykologiboka som må trekkes frem. for å forstå dem...... Men vi får rett og slett DRITE I DEM:)
*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2008 hærregud! det skal jo ikke være sånn her ! nei jeg gir meg over jeg ... man blir jo så paff til enkelte komentarer at man vet jo ikke hva man skal si tilbake... skal i bursdag til et onkelbarn av samboern til fredag å jeg sitter her dager før å gruer meg pga sånne komentarer... noen tips til hva jeg kan si tilbake uten å virke skuffet? ps. værste komentaren jeg syns er " jaja vi må vell ta imot det som kommer"
Charlie Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Kan du ikke svare at det eneste dere oensker er et velskapt og friskt barn? Ellers ville jeg bare overhoert kommentarene, kanskje dreid samtalen inn paa noe annet og ikke engang diskutert mulige navn med dem. Til syvende og sist er det bare tankeloese kommentarer fra andre. De er vel ikke klar over hva de sier selv. Det viktigste er at du og samboeren din vet at dere er glade i babyen deres og oensker den velkommen uansett kjoenn, haarfarge, fregner eller ei og andre overfladiske ting folk maatte henge seg opp i. "ps. værste komentaren jeg syns er " jaja vi må vell ta imot det som kommer" - Da har man nesten lyst aa si tilbake: "Ja, det maatte jo mora di..." Jeg for min del har ristet paa hodet et par ganger naar jeg har faatt kommentarer paa at magen min ser ut som en typisk "guttemage" naar jeg gaar rundt med en jente. (Til og med en fremmed paa gata kommenterte det!). Betyr det at magen min skulle ha blitt formet etter om babyen har tissemann eller ei...?!
Trulte76 Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 jeg er så glad jeg slipper dette maset om ønske av kjønn. Nå vet jeg hva det blir også, men alle rundt meg vet at jeg er like glad uansett kjønn, og det er de også. Skjønner du blir frustrert over slike folk. Jeg hadde nok tent til slutt visst det var meg ..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 Hva med å si et eller annet som at "Kjønnet spiller igrunn ikke så stor rolle for oss, det vi bryr oss om er at det er et friskt barn der inne!" Da syns jeg liksom du får satt dem litt på plass i og med at de er mer opptatt av kjønn enn om barnet har det bra... Føler med dere som sliter med sånt. Her er det førstemann(kvinn) som kommer, så dermed har vi ikke fått noen kommentarer.
*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2008 hahaha holdt på å le meg ihjel da du skrev "Ja, det maatte jo mora di..." skikkeli skikkeli kult ... men tør e å si noe sånt ? hihi lol! tusen takk for at alle dere er her inne å støtter meg da jeg trenger det..
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Å, det der med guttemage er det ei på jobben min som insisterer på å kommentere også. Hun hevder at siden magen min står ut og ikke er rund (jeg skjønner ikke hva hun mener engang) MÅ det være en gutt. Ga seg ikke selv om vi fikk beskjed om jente på UL. Nei, du har guttemage du!! Hun har roa seg litt nå når vi fikk beskjed om 99% sikkert jente på 3D UL, men mener fortsatt at det er en guttemage. Nå er det gått så langt at jeg nesten blir sint om det er en gutt bare for at da får hun "rett". Hihi!! Det er jaggu mye rare følelser som kommer etter at magen er kommentert av alle og enhver! Og når det gjelder størrelse på magen så har jeg begynt å gi alle som kommenterer den store magen min følgende kommentar: "Ja, det hadde jo vært trist om ikke magen vokste, for da hadde ikke frøkna hatt det bra inni der!" Da blir de fort litt mer stille...
Adele Skrevet 30. juli 2008 #15 Skrevet 30. juli 2008 ja oherregud så lei jeg er av at folk komenterer "hvor kjempestor jeg har blitt" Og "nå er du sprengklar" "badeball" "tung"osv.. Den mest irriterende komentaren synes jeg er " Det er nok mer en en der inne ja" og dette sier de med et flir om munnen.. greit! litt må man jo sikkert tåle MEN: når man hører det fra samme person hver gang mann møter den så begynner det å koke hos meg! Og når vi er inne på dette temaet er jeg grundig lei av at enkelte forteller meg om hvor forferdelig slitsomt det skal bli med unge som skriker hele natten og at nå er det "slutt på å leve livet" .. Og EN SISTE ting ja: folk som spør om jeg har bestemt meg for navn og så sier jeg det og får tilbake til svar" hmmm...det var fint men...hva med,," Da kjenner jeg at jeg blir såret... kan jo ikke bare skylde på hormoner da! ,
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #16 Skrevet 30. juli 2008 jeg blir så forbannet på sånne folk..kjenner d koker..jeg har en veninne som har 2 gutter..å nå venter hu nr 3..å hu vil ikke si hva d blir denne gang for hu får så mangen kommentarer ,sånbne som blir nevnt her oppe..d er så dårlig gjordt!!hva tenker sånne mennesker på egentlig? men de sier jo,krysser fingrene for jenta denne gang.. stakkar liten så ligger inni magen å koser seg å eneste den forlanger er kjærlighet å omsorg..å få foreldre så elsker den..å d gjør jo foreldrene ..så hvorfor komme med sånne kommentarer?! får helt vondt i hjertet .. jeg har gutt-jente å venter nå en gutt..å d er ikke sånn åååååå så koslig..d er heller den at..jaija du har jo en av hver så.. ja so what??d er like velkomment om d hadde vært 3 eller 4 gutten feks.. men komme med den kommentaren at:d eneste vi ønsker oss er et friskt barn ,kjønn betyr da ingenting..den likte jeg..å den skal jeg ta neste gang hvertfall..
*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2008 vi får bare ta igjen på folk , vet iallefall at jeg aldri skal /være sånn... elsker bebin min jeg;)
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #18 Skrevet 30. juli 2008 d er liksom den samme leksa hveeer gang en går gravid.. men har og fått kommentarer som..så godt du ser ut,..eller..så fin mage du har..da kjenner jeg at..ja takk ..den trengte jeg:) å d sier jeg og ttil gravide jeg møter..hvis jeg mener d da..eller så holder jeg kjeft..d er mye hyggligere å få sånne kommentarer:)
*min lille sin!* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 30. juli 2008 redorkide *høygravid* ja det mener jeg og , jeg kjente jeg strålte da ei veninne til svigermor kom bort til meg å sa " åj så fin du er!" jeg hørte d et på henne at hu mente det... ! sånne ting er godt å ta vare på ... når har du termin ? har du nettby?
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #20 Skrevet 30. juli 2008 ja ikke sant.. har termin 30 aug..men har ikk nettby lenger..var innpå der for ca 1 år siden..men ikke nå lenger.. når har du termin da
Trulte76 Skrevet 30. juli 2008 #21 Skrevet 30. juli 2008 Synes vi er heldige jeg som får friske velskapte barn uansett kjønn Er desverre ikke alle som er like heldige der. Noen sliter med å bli gravide, og andre får syke barn. Så om jeg har fått 10 gutter eller 10 jenter så hadde jeg vært like fornøyd. Kjønn er absolutt ikke viktig. Nå har jeg to jenter fra før, da jeg fikk jente nr 2 tenkte jeg så kjekt for storesøster å få en søster da Like kjekt som en bror. Nå venter jeg barn nr 3 og det er en gutt, en hadde det vært en jente til så hadde det vært like kjekt Hadde absolutt ingen ønske Jeg er glad jeg er velsignet med å få barn, og slipper å slite med å bli gravid, og har friske barn. Men hadde jeg fårr sykt barn så hadde det vært like velomment, sånn at det er klart Men man ønsker jo at barna sine skal være friske.
Lille Luna Skrevet 30. juli 2008 #22 Skrevet 30. juli 2008 Man kan jo begynne å lure på hvor folk har lagt igjen både intellektet og folkeskikken sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå