Gå til innhold

Når fortelle til andre?


*Lunamor*

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Når tenker dere å fortelle det til nær familie og venner?

Vurderer å vente til min mors bursdag i september, da er jeg akkurat 12 uker på vei.Men vil helst bare rope det ut nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist ventet jeg til uke 12, denne gangen ser jeg i grunnen ingen grunn til å vente så lenge - det går jo tross alt bra med de fleste?

Jeg er i uke 6 nå, venter kanskje 2 uker til, maks, og det er mest fordi jeg vil ha en koselig hemmelighet bittelittegrann til.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sakt det til alle jeg tror jeg, hehhe... alle jeg kommer over jaffal, holdt det hemmelig i 1 dag... klarte ikke mer, er så lykkelig at alle mååå få vite det.... hihihihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun mamma og 2 av mine besteste venninner som vet det :) Resten av familien får vite det i ca uke 10..Tror vi skal bestille oss UL da :) Resten av verden får vite det etter uke 12 :)

 

Forge gang fortalte vi det til alle før jeg var 7 uker på vei..Og så mista jeg når jeg var 8 uker ! Så derfor vil vi holde det hemmelig en stund nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+3 på vei, og har sagt det til mamma og søstra mi. Regner med vi forteller det til svigers neste uke. Skal prøve å vente med resten til etter 10 -12 uker, men ikke sikkert jeg klarer å holde det... Uff, jeg blir så bekymra når jeg hører om alle dere som har mistet. Vet det er mulighet for det, men det må ikke skje!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har så lyst å fortelle det til alle. Mamma fikk vite det med en gang, siden det er henne jeg har gnålt til om alle graviditetstegnene før jeg testet :) Søsteren min vet det og.

Min kjære er bortreist uten telefon, så han vet det ikke, og har ikke lyst å si det på telefonen heller, har lyst å se ansiktet hans når jeg sier at han skal bli pappa for første gang! Det blir imorgen, gleder meg veldig til det!

 

For resten av verden vet jeg ikke helt.

Jeg ser ikke helt poenget i å holde det skjult for venner i tilfelle det skulle gå galt. Da vil jeg heller ha venner som kan hjelpe meg gjennom det, om det skulle skje igjen. Det skjedde sist, og selv om det var belastende å si ifra om det den gang akkurat når det skjedde, så angrer jeg ikke på at jeg hadde fortalt at jeg var gravid. Tror det hadde vært verre om jeg skulle skjule at det hadde gått galt også.Denne gangen skal det gå bra tenker jeg, og kommer nok til å si det til en del ihvertfall, om ikke så lenge :)

 

Celi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ønskebrønnen

jeg er egentlig litt overasket over at så mange vil fortelle det så tidlig. alle jeg har snakket med om samme tema er fast bestemt på å vente til etter 12. uke. jeg ser heller ikke helt vitsen med det. jeg testet positivt i gårkveld, forsikret oss med morgenurin og digitaltest i morrest.

skal bare til legen nå, for å få igang den prosessen, og når vi har vært der, da er det likegodt allemannsvite;)

 

antar at jeg er ca 4uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi venter ihvertfall en måned til. nå er jeg ca 5 uker på vei, syns det var litt slitsomt forrige gang, for det skjer liksom noe med deg når du sier du er gravid, du blir sett på på en annen måte, og bla bla bla om formen osv. nå er vi litt hemmelighetsfulle av oss da..... vil si det til moren min, men hun klarer jo ikke holde det......

 

er litt morsomt å drive med litt hemmeligheter og da, lure litt.ha noe bare jeg og mannen min vet om.....

 

men, det er nå oss da....

 

vi skal ikke vite kjønnet heller...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg innom her, selv om jeg ikke vet ennå om jeg er gravid. Håper veldig å komme inn i april-klubben etter hvert!

Ville bare si at vi fortalte det til familie og nærmeste venner ganske tidlig (ca 6 uker) sist, og da jeg hadde en SA i uke 10 var det veldig fint at de visste det, for jeg hadde veldig behov for noen å snakke med, og det blir liksom ikke helt det samme om man sier "hei, jeg var gravid jeg (surprise!), men nå gikk det galt". Dersom de nærmeste vet det fra før blir det lettere å ha noen å dele sorgen med (i tillegg til partner da, selvfølgelig), og det hjalp i hvert fall meg veldig å ha flere å snakke med.

 

Men dette er jo opp til hver enkelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sniki meg inn her.. Gratulerer til alle som er gravide og venter april barn. Har termin 7-11. april, litt uenig med meg selv.

Vi venter med å fortelle det til noen til uke 12, minst...

Gjorde det sist også, bortsett fra ei veldig nær venninne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...