Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsdiabetes og foedt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurte paa om det er noen av dere som kan fortelle meg hvordan foedselen foregikk. Jeg er veldig interessert i aa vite hva slags undersoekelser de gjorde med babyen da den ble foedt og om de eventuelt ventet med disse og lot babyen ligge paa brystet deres, ventet med aa klippe navlestrengen etc...

Diabetesen min er under kontroll med diett, jeg maaler blodsukker 3 ganger om dagen, babyen min har normale maal og det er ogsaa normal mengde fostervann, saa jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal ha en vaginal foedsel (er 35+4 idag). Naa bor jeg riktignok i Spania og vet at protokollene paa sykehusene her kan vaere en del strengere enn hjemme i Norge, og jeg maa innroemme at det jeg bekymrer meg mest for er aa bli skilt fra babyen min ved foedselen. Hva slags erfaring har dere der hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har sv.skapdia for 3. gang.

Så har født 2 ganger da :)

Rundt terminen så ble jeg sjekket om jeg var moden nok til å settes igang. De vil ikke at man skal gå så lenge over.

Siden du ikke bruker insulin så slipper babyen å ligge 1 døgn på barneav. De som bruker insulin, må ha babyen nede 1.døgnent til overvåkning pga de kan få lavt blodsukker pga mor brukte insulin .

Slapp heldigvis insulin jeg også.

Så rett etter fødselen så fikk jeg babyen ligge på brystet mitt. Og de tok med babyen ut for å veie og bade den, og pappan fikk være med.

Så fikk vi være på føden i 2 timer før vi ble trillet inn på barselavd.

De måler blodsukkeret til ungen hver 6. time trur jeg det er. Når den er født, så 6t etter og så 12 timer etterpå. Gir evt ligg sukkervannn visst det er litt lavt.

Da jeg fødde var det ikke hotell, men kun barselavd. Så jeg var jo så glad nå når jeg fikk vite det var hotell, men så sa noen til meg at der får jeg ikke ligge når jeg har sv.skapdiabetes. Så jeg spurte JM på sykehuset. Og hun sa visst de 3 første målingene på babyen var fine, så så hun ikke noe grunn til å ikke la meg ligge på hotell :)

Men jeg må være på barsel de 12 første timene da. Men er greit det, så lenge det er en sjanse for at jeg får ligge på hotellet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...