Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Vi har en liten gutt på ett år fra før, som skal få en lillesøster i desember. Mannen min er kjempeflink med Tigergutt og er veldig opptatt av ham. Men den voksende magen interesserer han seg mindre for. Han var med på UL, men er ikke videre interessert i å diskutere navn, utstyr etc. denne gang. Sist leste vi sammen i boka hver uke og fulgte med på hvor stort fosteret var osv. Skjønner jo at det er annerledes denne gangen, men... Jeg synes jo det er veldig spennende, men jeg kjenner jo spark og sånn da.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 kjenner oss igjen der... forrige gang gledet vi oss over å handle inn ting...planlegge..og få ting i orden.. denne gangen føler han atvihar alt og vi ikke trenger å gjøre noe....
sonnenschein Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Ja, slik er det her også. Med førstemann var mannen min riktig engasjert, likte å handle babyting, koste med magen og tok mye bedre vare på den vordene mor. Denne gangen har jeg skaffet alt utstyr som manglet, gjort i stand ting og sliter alene med alle vondtene man har som gravid. Jeg må riktig mase på mannen min slik at han iallefall skrur sammen seng, stellebord etc. Men regner jo med at det blir anderledes når smån er her. Til storebror er han verdens beste Pappa og han vil vel bli like glad i nummer 2!!?
strikkemegihel Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Er ikkje dette ganske vanleg då, merkar på meg sjølv og at eg ikkje er så opphengd i det som eg var sist. Har fullt opp i kvardagen med hus mann og barn, så det blir ikkje same fokuset som det var sist, korkje frå mi side eller frå mannen si side. Ikkje forstå dette som at barnet ikkje er like ønske, men no veit vi litt meir kva vi går til og har det meste vi treng av utstyr, er liksom ikkje så mykje å "mase" om
<3guttenesine<3 Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Jepp, sånn er det her også. Han er forsåvidt int i utstyret som skal handles og opptatt av at det skal være på plass. Men sist gang leste vi sammen i boka hver uke osv.. Det er han ikke så int i denne gangen. Jeg har spurt han om det, og da sa han at; -jeg vet jo ca hva som skjer da :-) Så hver kveld spør han istedet: - er det noe fart her nede i dag da? Så holder han litt på magen, og så er han liksom ferdig med det!
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Det er faktisk motsatt her! Han er MYE mer interessert denne gangen Men så var vi veldig unge sist og han var nok litt usikker den gangen..
Fire småtroll Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Her er det faktisk også omvendt. Første gangen var det nok litt panikk i hodet hans også, hva i alle dager hadde han begitt seg ut på, vekk med friheten eller hva de nå tenker på disse mennene ;-) Men han elsker jo papparollen og går mer opp i det for hver unge som kommer, nå venter vi nr fire og plutselig skulle han være med på første kontrollen også, for det hadde han jo ikke vært før he,he..
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 vi har en på 18 mnd, og nr to kommer i desember her også. Sambo gleder seg mere denne gangen sier han. Men ut over det så er han ikke så interessert i å snakke så mye om navn, utstyr o.l.. men det er vel kanskje en typisk jentegreie.. Jeg er sykmeldt nå også.. så hverdagen min handler veldig om mathias og den lille i magen
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Her er det omvendt. Han er mye mer interessert denne gangen. Sikkert fordi det var vanskelig for han å forestille seg at det faktisk var en baby som vokste inni meg sist. Mens jeg var mer interessert når jeg gikk gravid sist, nå har jeg liksom så mye som skal ordnes med storebror ol. så har ikke hatt den samme tiden til å lese bøker, kjøpe ting ol.
Bebisslykke Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Åhr..JA! Vi har det på samme måte. Jeg er selv litt mindre interissert men det som verre er- er at han var veldig omsorgsfull og interisssert sist gang , men denne gangen bryr han seg mindre, nå spør han ikke hvordan jeg har det engang:( Han gidd ikke diskutere navn eller nokke! Han viste liten interesse da jeg sa at magen var begynt å vokse og at jeg kjente at det var en voksende livmor inni der... Jeg blir veldig sur og irritert pga dette. Jeg har prøvd å si det til han at han må huske på at jeg er gravid og ta litt henssyn.Dvs la meg få ta meg en lur når jeg trenger, spise når jeg trenger, avlastning fra min datter når jeg trenger, og ikke stresse meg og sist men ikke minst ikke irritere meg unødvendig. Jeg blir jo sint og lei meg for den minste ting:) Vi er gift og har et fantastisk forhold så dette kom som et sjokk:)
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har også kommentert dette for samboern min. Vi har en gutt på snart 2 år, og venter en gutt til rett som det er. Denne gangen må jeg be han kjenne på magen når babyen sparker, forrige gang satt han alltid med hånda på magen på kveldene. Han har ikke giddi å lest noe i svangerskapsboka vår, har en sånn 2-delt, en del til mor og en del til far.. Han føler at det ikke er lenge siden han hadde lest den, sier han.. Han er veldig glad i babyer og gleder seg masse, men han er liksom ikke like gira denne gangen... =(
Lillebror Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 må innrømme at jeg heller ikke gidder følge så mye med ....vet hvor mange uker vi er på vei og er oppmerksom på spark og sånn,men ærlig talt...
Rosie the riveter Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Uff, ja! Og enda mindre interessert 3 gangen... :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå