Gå til innhold

Ånei det blir regn i bursdagfeiringshelga :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann blir 6 år på fredag og vi skal feire på hytta med grilling 3 dager til ende. Men nå blir det slutt på sommerværet og da må vi i hverfall være inne å spise lørdag og søndag. Jubilanten ønsker bare pølser i lompe og pølser i brød og delte pølser og makaronigrateng så han er det ikke ne problem å tilfredstille. Vi voksne skulle derimot satse på grillet laks og kjøtt. Sitte ute og sludre utover kvelden m noe godt i glasset og la ungene få boltre seg uten masse hysjing.

Ja ja det blir vel å vri hodet over ferskvaredisken for å finne noe som kan stekes i ovnen i stedet. Elsker å servere ovnsbakte båtpoteter stekt m olje og provancekrydder, så jeg vet ikke helt hva som er greit å steke inne sammen med de.

Hjelp meg da jenter - kom med noen gode forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, si det! Storebror her blir 11 på fredag,- og han ønsker seg aller helst pizzaboller,- så da blir det nok det, selv om det er litt i varmeste laget til å stå inne å bake... Jubilanter skal jo helst velge meny selv :-)

Og så blir det vanlige boller, og kaker og is og is og kaker.

Kan du ikke steke laksen inne i ovnen, samtidig som du steker båtpotetene?

Er visst ikke helt flink på dette jeg, for akkurat nå kjennes det ut som det ikke finnes en eneste middagsrett i hodet mitt :-) Håper noen andre har noen forslag til deg!!

Skrevet

For en som blir seks år er selve bursdagen en så stor milepæl at været bare er en bagatell. Husk det når du blir frustrert. For ham spiller det ingen rolle :-D

Kyllingfileter stekt i ovnen blir bra synes jeg og matcher potetene dine bra. Laks i folie også. Jeg lager gjerne lasagne når jeg skal ha gjester, men det går liksom ikke så bra sammen med poteter ;-)

Håper uansett helga blir bra for dere alle! Klem

Skrevet

Går veldig fint å steke laksen i vanlig stekeovn, innbakt i folie. Jeg pleier å gjøre det om vinteren, når vi ikke har grillen fremme. Og, hele stykker med kjøtt (entrecote, indrefilet, ytrefilet etc.) er jo også greit å steke i vanlig stekeovn. Kjøttet kan du gjerne steke på forhånd, bruk steketermometer og ta ut kjøttet når den er noen grader mindre enn du pleier, pakk den inn i masse håndklær så den holder varmen, og så har du ovnen fri til å steke potetene.

Ønsker deg lykke til med selskap, selv om det skulle bli litt regn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...