UpsyDaisy Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Jeg er utdannet sykepleier, men slik som helsevesenet er i dag har jeg ikke nerver til å ha det ansvaret for menneskers liv som jobben krever. Er det noen som vet om det er mulig å få jobb som hjelpepleier/omsorgsarbeider selv om man er sykepleier? Ikke med sykepleierlønn sef. Elsker jo å arbeide i omsorgsyrket:(
Lykke X 4 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Ja du vil jo kunne jobbe som det, men du vil jo være overkvalifisert for jobben da Det er jo mye annet du kan jobbe med som sykepleier. I psykiatri, på apotek, på legekontor. Ta videreutdanning. Da har du jo også mulighet til å få sykepleierlønn.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Ja, det tror jeg. Synes å huske at jeg jobbet med en sykepleier som ikke var ansatt som det i bolig for psyk.utvkilingshemmede.
hjelpesmega Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Ja det kan du helt sikkert, selv om du da blir overkvalifisert. Kan du ikke snakke med arb.giveren din og høre om du kan få det tilrettelagt? Kanskje du kan få andre arb.oppgaver som innebærer mindre ansvar for deg, og selv få den lønnen du har? Har du alltid følt det slik, eller har det kommet nå? Kan jo hende at det går over, at en pause fra ansvaret er det som skal til (evt kan du gå ned i stillingsprosent?) Lykke til!
UpsyDaisy Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk for svar:) Apotek er faktisk noe jeg kunne tenkt meg, men trodde en måtte være farmasøyt eller apotektekniker jeg.. Ellers har jeg følt det bare mer og mer, men det er fordi det har blitt verre og verre:( Det er nedskjeringer på nedskjeringer. Nå mens jeg har vært i permisjon hører jeg tilfeldigvis at jeg er blitt flyttet til en annen sone i kommunen også pga nedskjeringer -det var dråpen!
Lykke X 4 Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Det fins sykepleiere på apotek, ja. De kan f.eks ha ansvar for sykepleieartikler. Sykepleiere har jo gjerne erfaring fra både sår, astma og eksem samt medisiner/bivirkinger. Og det må jo være en kjempe ressurs å ha på et apotek. Jeg vet om et apotek hvor sykepleier har ansvar for medisiner og sykepleieartikler for et helt sykehus. Anbefaler deg å ta kontakt med et apotek, og begynn gjerne som tilkallingsvikar hos dem for å få en fot innenfor. Det er ikke sikkert de kan tilby deg sykepleierlønn, men det kan hende de også kan gjøre nettopp det Noen apotek har jo også meget gunstig arbeidstid, dersom du ikke ønsker turnusjobb. Det er vel ytret ønske om at apotekene etterhvert skal overta oppgaver i form av forskjellig prøvetaking av pasienter ol. og da vil det jo kunne bli et enda større behov for sykepleiere på apotek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå