Tingeling med 2 troll Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hei.. Jeg har ikke nok melk til lillegutt, så da må jeg gi han litt tillegg. Så det jeg lurer på om det går ann å koke vann i vannkokeren og så helle vanne på flaska + melkepuler. Er det noen som kan gi meg noe tips hvordan jeg kan gjøre det. Han er bare en uke gammel..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Jeg kokte bare i vannkokeren, jeg, så det går nok fint. Ser ingen grunn til at det skulle være mindre sunt enn å koke i gryte så lenge man rengjør vannkokeren regelmessig ) Men avkjøl vannet før du har i melkepulveret, ellers ødelegges endel av næringsstoffene. Vent til vannet har kjølt seg ned til ca 40 grader før du blander i pulver.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Hei! Vi kokte vann i vannkokeren, og hadde i flaskene. Satte flaskene til avskjøling etterpå. Jeg hadde målt opp ferdig pulver i bokser, og hadde i flaska for hver gang hun ville ha mat. Det tar heller ikke lang tid å bare bruke måleskjeen som følger med melkepulveret. Dette for at melka skal være fersk når den blir servert.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Hvis du gir flere flasker i løpet av en dag kan det være et tips å koke opp vannet (og evt tilsette malt hvis du bruker det) og så avkjøle i kjøleskapet. Når du trenger en flaske varmer du opp vannet i micro eller vannbad og tilsetter pulveret når riktig temp er nådd. Lettere å ta med på tur også da )
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Det er mer enn rent nok å koke det i vannkoker hvis du spør meg, men ikke hvis du spør svigermor- hun sier det kan være bakterier i vannkokeren.... Men vasker du ikke gryten godt nok kan det jo være det i gryten og. Men om du er usikker, løft opp/av lokket på vannkokeren og la det koke 2-3 minutt før du skrur den av manuelt. Jeg koker i vannkoker, blander malt i, kjøler ned og varmer 40 sekund på 700 watt i mikro, har i pulver, rister og serverer.
Tingeling med 2 troll Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk for alle svar.. Ble litt klokere nå.
M*A*S*H* Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Sjekk ut siden www.flaskeposten.org der er masse tips for MME :-D
RødRev Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Min mann er laborant, og han mente at vannet bør koke 5 min for at det skal kunne regnes som sterilt. Men vet om det er nødvendig i dette tilfellet.. ville bare dele det.
Mammaen til Turid Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 de på sykehuset koker vannet i vannkokeren på barsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå