Gå til innhold

Koke vann i vannkokeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har ikke nok melk til lillegutt, så da må jeg gi han litt tillegg.

Så det jeg lurer på om det går ann å koke vann i vannkokeren og så helle vanne på flaska + melkepuler.

Er det noen som kan gi meg noe tips hvordan jeg kan gjøre det. Han er bare en uke gammel.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kokte bare i vannkokeren, jeg, så det går nok fint. Ser ingen grunn til at det skulle være mindre sunt enn å koke i gryte så lenge man rengjør vannkokeren regelmessig :o)

Men avkjøl vannet før du har i melkepulveret, ellers ødelegges endel av næringsstoffene. Vent til vannet har kjølt seg ned til ca 40 grader før du blander i pulver.

Skrevet

Hei!

Vi kokte vann i vannkokeren, og hadde i flaskene. Satte flaskene til avskjøling etterpå.

Jeg hadde målt opp ferdig pulver i bokser, og hadde i flaska for hver gang hun ville ha mat.

Det tar heller ikke lang tid å bare bruke måleskjeen som følger med melkepulveret.

Dette for at melka skal være fersk når den blir servert.

Skrevet

Hvis du gir flere flasker i løpet av en dag kan det være et tips å koke opp vannet (og evt tilsette malt hvis du bruker det) og så avkjøle i kjøleskapet. Når du trenger en flaske varmer du opp vannet i micro eller vannbad og tilsetter pulveret når riktig temp er nådd. Lettere å ta med på tur også da :o)

Skrevet

Det er mer enn rent nok å koke det i vannkoker hvis du spør meg, men ikke hvis du spør svigermor- hun sier det kan være bakterier i vannkokeren.... Men vasker du ikke gryten godt nok kan det jo være det i gryten og.

Men om du er usikker, løft opp/av lokket på vannkokeren og la det koke 2-3 minutt før du skrur den av manuelt.

Jeg koker i vannkoker, blander malt i, kjøler ned og varmer 40 sekund på 700 watt i mikro, har i pulver, rister og serverer.

Skrevet

Tusen takk for alle svar.. Ble litt klokere nå. :)

Skrevet

Sjekk ut siden www.flaskeposten.org der er masse tips for MME :-D

Skrevet

Min mann er laborant, og han mente at vannet bør koke 5 min for at det skal kunne regnes som sterilt. Men vet om det er nødvendig i dette tilfellet.. ville bare dele det.

Skrevet

de på sykehuset koker vannet i vannkokeren på barsel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...