Gå til innhold

Dere som har peil på trening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før jeg vil merke forbedring med å ta sit-ups hver dag?

Jeg har dessverre en utrent kropp, så forbedring vil jo regnes fra et 0-stadie. Hehe...Jeg har satt opp skjema hvor jeg må krysse av hver dag for vel utført trening, og mannen min har lovt å være med meg hver kveld på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor mange ganger du tar og hvor lenge du trener.

Hvis du har lyst til å bli kvitt "kulen" rund magen så ville jeg tatt armheving også. Da får man fin og flat mage.

Hvis du spiser sunt og variert kosthold, så tror jeg du vil merke forbedringen etter 2 - 3 mnd kanskje før, men det er vanskelig å si.

Skrevet

Jeg tar 30 vanlig rett opp, 30 skrå til høyre og 30 skrå til venstre. Altså 90 tilsammen + noen andre øvelser for lår/rompe.

Skjerpet veldig inn på kosten, så tror det skal hjelpe på, ja.

Takk for tipset ang. armheving!

Skrevet

Det som er med magemuskler er at de ikke synes om man har ekstra fett på magen. Derfor anbefaler de å trene kondisjonstrening i tillegg. :)

Men om du ikke har noe ekstra der, så tar det nok bare noen måneder kanskje:)

Skrevet

Hm...joda, har nok ekstra lag på magen, jeg..

Men; vil ikke sit-ups være med og stramme opp fleskemagen litt da?

Skrevet

Jo, det vil de. Men musklene vil ikke synes skikkelig så lenge det er ekstra der. Så for å få markerte muskler må man gjøre litt av begge deler:)

Men jeg syns aboslutt jeg kjenner forskjell på min kropp i fht holdning og mage og rygg når jeg tar sit-ups og når jeg ikke gjør det. Mye sterkere og stabil holdning med, så positivt er det nok uansett:)

Skrevet

Det er alltid bra å ta situps, men hvis du vil ha flatere mage så er det ikke veien å gå, hvertfall ikke bare sit-ups alene. Du kan lese noen tips her:

http://www.truthaboutabs.com/

Skrevet

Det vil hjelpe lite å bare ta sit-ups... Trener du kondisjon i tillegg?

Skrevet

Bare magen blir mindre og litt strammere, så vil jeg bli veldig fornøyd, jeg. Dessuten er det som du skriver positivt for holdningen og sikkert ryggen også.

Tusen takk for svar!

Vil gjerne ha flere innspill om noen har :o)

Skrevet

Trener ikke kondisjon, men prøver gå turer jevnlig.

Skrevet

Nytter nok ikke med bare sit-ups desverre.... Kondisjonstrening er det eneste som får vekk fettet. Med sit-ups så strammer du musklene men det hjelper ikke på fettet som ligger oppå. Men det skal ikke mye til dersom du går en 45-60 min rask gange hver dag og tar sit-ups pluss ryggøvelser etterpå.

Skrevet

Hei Alba34

Glemte å si at hvis du skal ta armheving så får du best resultat hvis du tar armheving med strake ben og ikke sitte på knærna:)

Da får du en fin flat mage. Har du lyst til å få fin midje kan du ligge på siden og bøye deg oppover. (Akkurat som når du skal ta sit-up) Da får du en fin midje.

Det har hjulpet på meg, men det er nå ca. 5-6 år siden jeg trente så det er nok på tide å trene igjen merker jeg.....

Skrevet

Ok, skal få fart på gåturene mine, jeg :o)

Takker for alle svar!

Skrevet

Husk at du må trene rygg like lenge som mage. Ellers vil du etterhvert få problemer med ryggen fordi du blir sterk på fremsiden, og ikke baksiden. En sterk mage er med på å støtte ryggen, og forebygger også ryggproblemer, så selv om du ikke får vaskebrett er det uansett fint for helsa di. Det jeg har prøvd som har vært mest effektivt for magemusklene er Pilates. Da fikk jeg veldefinerte magemuskler.

Skrevet

Ok, sikkert lurt om jeg legger inn noen ryggøvelser også da.

Takk for tips, Lektor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...