Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 heisann, må kontakte deg inne her, pga "min egen side" er helt klikk, vært d i snart 2 uker. Merkelig. her er charten min, tror jeg hadde EL mandag dag, 17. Kan d stemme, tror du ? http://www.fertilityfriend.com/home/1f05d4
Giinaღ Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Hei hei!!!! Var faktisk innom charten din i går for å se hvordan det gikk med deg For meg ser det dessverre ut som du IKKE har hatt eggløsning ennå. Du skal se en markant stigning i tempene. Din høyeste temp så langt er jo på dag 2 og etter eggløsning skal tempen ligge godt over høyeste tidligere temp. Dette kan kanskje forklare din forrige syklus også? Kanskje du rett og slett IKKE hadde eggløsning??? Eller så får du bare enda en ny lang syklus. Dersom det skulle vise seg at du ikke har eggløsning så foreslår jeg at du går til legen og spør om du kan få noe som får igang eggløsning da dere prøver å bli gravide. Da vil du få pergo.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Er operert for exu i april og måtte fjerne høyre eggleder. Kan d ha no med saken å gjøre da, at jeg evt bare har EL annenhver mnd? Ble fortalt at jeg kan ha d. Bra du holder øye med charten
Giinaღ Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Det kan det absolutt. Da er det kanskje litt ekstra greit å tempe så VET du om du har eller ikke har eggløsning akkurat DEN mnd. Er litt ekstra kjedelig det når du prøver, men iallefall vet du at du kan bli gravid da. Og en eggstokk skal visstnok fungere mer enn godt nok den perioden du har eggløsning iallefall
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Har man eggløsning på annenhver side annenhver måned? Man kan ha det, men det er ingen fast regel om at eggstokkene bytter på å slippe egg. Begge eggstokkene blir nemlig stimulert til å modne egg, og de "konkurrerer" seg imellom om å få det mest modne egget. Den eggstokken som til slutt har det mest modne egget, blir den som får "tillatelse" av kroppen til å foreta eggløsningen, og det kan være den samme eggstokken som vinner dette "kappløpet" flere sykluser på rad. Kvinner som har fått fjernet en eggstokk har som regel også eggløsninger og regelmessige, normale sykluser. Da "vinner" den gjenværende eggstokken hver eneste gang. (dette er fra pernille.info) derfor har jeg gått utifra at jeg KAN ha EL hver mnd, men d er jo ikke sikkert likevel d da.... greit å tempe ja.. men tok kontakt med jordmor når TR var så sein sist pp, og jeg tok HcG. Hun ville at jeg skulle ta "hormonspeil" prøve, hvis syklusen min fortsatt ble lange... Kan jo kanskje være en ide uansett....
Giinaღ Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Ja, har lest dette en gang. De mener nok at eggstokkene slipper i snitt annenhver gang.... så da kan jo el utebli noen pp'er hvert år for deg. MEN...så kan du jo bli gravid, da. Det har du jo bevist, selv om det befruktede egget festet seg på feil sted. Vet ikke helt hva "hormonspeil"-prøve, men tipper det er en test gjennom en hel syklus for å se om du har tilstrekkelig av de ulike hormonen. Aldri dumt uansett, det Foreslår at du uansett venter med Wild Yam til du iallefall vet at du har eggløsning en pp. Ikke at det har så mye å si, men. Har forresten lest et sted at dersom man har en syklus på over 36 dager så har sjelden el funnet sted. Kan jo være en liten "huskeregel". Men nå temper du jo uansett, så da vil du jo se det der om den har vært eller ikke. Lykke til iallefall. Vi høres
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 1. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2008 sjekk charten min nå hadde en temp stigning idag, men tempen igår var ikke så lav....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå