Kvinne22 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hvilke vitaminer tar dere? jeg tar en folsyre tablett til dagen og to møllers tran tabletter hver dag. burde jeg ta noe mer? er ca 6 uker på vei. og angående spekemat. har hørt at gravide ikke skal spise dette men hva er det som regnes som spekemat? salami, kokt skinke osv??
LilleSolaMi<3 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 jeg tar noen tabletter som heter gravid,to stk om dagen, og to omega3 om dagen,damen på apoteket sa at da fikk jeg i meg det jeg trengte=)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 hei. Jeg var inne hos gyn å han anbefalte: * Folat * Multivitaminer * Omega 3,6,9 salami og kokt skinke regnes ikke som spekemat. Hvis du er usikker på hva som går under den kategorien vil jeg anbefale å google det da får du full oversikt lykke til
Tikken Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 - 1 tablett Folat - 2 kapsler Triomega Woman (omega-3, Kalsium, Vitamin D og E) - I tablett Jern
Collet :) Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 På apoteket har de sånne multikapsler som er greie, men dagsmengden av folat, omega 3 og det du trenger av vitaminer og minertaler. Husker ikke merket. Det er litt "voksne" kapsler, men de går ned.. Når det gjelder spekemat så kan du spise det om det er dypfrossent over 24 timer! Det gjorde jeg forrige gang og har et par pakker i frysa nå, jeg lar de ligge noen dager jeg da. Videre kan du også steke det, eller koke det så kan det spises. Grunnen til at det er fy fy er fordi det er rått og røket/saltet kjøtt og må behandles akkuratt som rå biff og kjøttdeig. Gjennomstekes eller kokes. Stekt spekeskinke med spagetti og parmesam og olivenolje er nam nam!
Babyønske �� Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Salami er spekemat, er laget på akkurat samme måte som fårepølse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå