Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Fikk "merkbar" bekkenløsning for ca. 3 uker siden + litt smerter i rygg. Hadde ferie 2 uker nå nettopp, og det bedra seg jo litt da siden jeg kunne slappe av og legge opp dagen slik det passet. Begynte på jobb igjen, og jeg synes mye blir verre etter at jeg har kommet hjem for dagen, og lurer på om dere har noen erfaringer og tips til meg? Vet man skal ta det med ro osv. men jeg har en jobb der jeg står veldig mye og alltid er alene. Har innsett at nå tåler ikke kroppen min så veldig mye, går mot den tunge slutten, men vil helst ikke sykemelde meg enda hvis det er mulig, så jeg holder nok ut en stund til. Men alt med måte..
Meg, J & L Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Her står litt tips.. http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/diagnose/Bekkenloesning.htm
saga1 Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Hei. Har også termin i oktober og har hatt bekkenløsning lenge. Det jeg har fått annbefalt fra lege og fysio er: Ta det så mye med ro jeg kan. (Jeg har fått 50 % sykemelding, det sa legen at jeg ikke trengte å være 50% hjemme for, men jeg skulle jobbe 50 % så seint og ta de pausene jeg trengte.) Legge om på turene jeg går med hundene. Gjerne kunne ha dem mer løse. Alltid tenke på at beina skal være samlet. Altså inn og ut av bil, inn og ut av senga, forsiktig i trapper o.l. I tillegg fikk jeg beskjed om å sove med en litt fast pute mellom beina om natta. Denne skal ligge mellom knærne, slik at du ligger mer samlet med disse. Dette har virkelig gjort underverket for meg. Jeg har nok litt samme holdning til jobb som deg, da jeg ofte er alene og tenkte som deg. Et tips. Hvis du ikke tar hensyn til deg selv nå, kan jobben tape på at du kanskje blir gående med bekkenløsning lenge etterpå. Det er abeidsgiver sin oppgave å passe på at du få oppgaver som er tilrettelagt deg og helsa di.. Jeg er daglig leder og synes at dette er dumt på min arbeidsplass, men jeg måtte bare innse at sånn må det bli. Du skal tross alt ta deg av et barn og 10-11 ukers tid. Vær litt egoistisk...... Lykke til.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk;) Ja det er ikke lett med den jobben alltid, spesielt hvis man ikke har verdens mest medgjørlige arbeidsgiver.. Han er vanskelig uansett hva det gjelder. Har aldri vært sykemldt selv, og har liksom den innstillninga at man skal være ganske dårlig før man legger seg flat. Men nå får jeg bare se fremover, blir dette værre, så orker jeg ikke mer. Da må jeg ta hensyn til meg selv.. Har i hvertfall jobba som en helt hele veien fram til nå. Får se det ann et par uker;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå