Gå til innhold

Tror dere det vil hjelpe om jeg slutter å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi ble ett år 14. juli, og jeg ammer fortsatt kveld og NATT og noen ganger morgen. Jeg trives med å amme henne men det virker som om det ikke er mye i puppen om dagen.

Jeg begynner å bli trøtt av at hun fortsatt våkner om natten, og i det siste våkner hun som regel to ganger - en gang ammer jeg, neste gang er puppen tom og hun blir hysterisk.

Plukker jeg henne ikke opp og ammer blir hun også fullstendig krakilsk, hun hyler som besatt!!! Helt utrolig, hun gjør aldri slikt om dagen, da er hun blid som en solstråle.

Nå lurer jeg på om jeg burde slutte å amme fullstendig. Vil det ikke da bli lettere å takle natten, uten å til slutt legge henne til i ren desperasjon?

Pappaen takler heller ikke dette at hun blir helt krakilsk og hyler til hun kan spy midt om natten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det virker som dere er i overgangs\avslutningsperiode med ammingen. Jeg ville tilbudt henne vann, det er ofte ikke så fristende at de gidder å våkne for å få det. Nattevåk når de er 14 mnd er jo helt unødvendig og slitsomt for deg. Det spørs vel om dere ikke må ha en bitteliten skrikerunde med henne for at hun skal forstå men hos oss varte den bare 2-3 dager. pass da på å gi masse masse kos på dagtid og gi trygghet ved å gå inn når hun skriker på natten(hvis dere ikke er så heldige at hun roer seg av å få vann). Masse lykke til! Å ivareta kveldsammingen er det jo ingenting i veien for hvis du fremdeles vil det:)

Skrevet

Jeg hadde tenkt å amme til sønnen min fylte et år og så begynte jeg å jobbe turnus igjen da han var nesten 11 måneder. Da ble det ikke alltid kveldspupp og ikke alltid morgenpupp og bare pupp når jeg hadde tid til det og da ville ikke han ha mer og plutselig sov han rundt. Ingen skrike kur måtte til her. Slutt nå, du har gjort ditt og hun har fått sitt. Vann er bedre om natta nå at det er så varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...