¤ Aron & Emil ¤ Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Er gravid og hadde et vikariat som jeg var ferdig med i slutten av juni+ferie ut juli.Hadde selvfølgelig tenkt til å få meg en jobb, men fikk så tidlig mage, og alle jeg har vært på intervju hos har jeg fått nei ifra.Vet d er fordi jeg er gravid, for jeg har utdannelse og en ganske bra cv.Så nå sitter vi i det.skal søke om dagpenger, men vet ikke helt om jeg oppfyller kravene, fordi de sier at foreldre pengene jeg fikk i fjor ikke er arbeids inntekt?Vet ikke om jeg har tjent 300 000 på 3 år heller,for jeg er relativt nyutdannet.Hva i alle dager gjør jeg hvis jeg ikke får det?Har helt gitt opp å få jobb nå, er 27 uker på vei..
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 du skatter av permisjonspengene, så det er inntekt ja. å skal telle for dagpengegrunnlag.. mener jeg... Dagpengenes størrelse beregnes ut i fra ditt dagpengegrunnlag. Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger. Ytelsene kan være Dagpenger ved arbeidsløshet Sykepenger Omsorgspenger/pleiepenger/opplæringspenger Foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon Svangerskapspenger Selvstendig næringsinntekt kan på visse vilkår regnes med for personer over 64 år.
**¤¤** Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Hvis du har tjent over ca. 100 000 i løpet av tre år, så tror jeg du har rett til dagpenger. Men jeg ville ha snakket med Nav. Husk å ta med deg alle papirene som har alt med inntekt å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå