Gå til innhold

LYKKE

Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en artikkel i går...om lykke. Eller rettere sagt om hvordan man velger å være lykkelig. Det var fint å lese...

Der ble det konkludert med av både filosof, psykolog, coach og lege at lykke, jo det velger man faktisk selv i en ganske så høy grad.

Studier viste at mennesker som er optimister av natur kjenner oftere lykkefølelse enn pessimistiske mennesker (såklart;-). Videre sto det også at det er stoooor forskjell på hva som ER lykke for det enkelte menneske (såklart;-). For noen så er vellykketheten det viktigste (mye penger, stort hus, bra jobb, vellykket ekteskap - hva det nå enn ligger i det, for det er jo som sagt individuelle følelser rundt temaet, etc...)

Jeg har møtt ytringer om at lykke ikke er normalt å kjenne på særlig ofte. At lykke er en falsk følelse som man lager seg selv, at det er innbilt å føle lykkefølelsen særlig ofte.......da tenker jeg - javel, så la det være det da!

Men jeg vil aldri i livet la sånne bitre ytringer få prege mitt liv og min optimisme eller min følelse av takknemlighet for at jeg er, og lever akkurat det livet jeg lever....i en lykkefølelse av å ha fått gaven å være et menneske med åpne sanser og evnen til å kjenne på lykkefølelsen:-)

Hurramegrundt og hipp hurra for lykken!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo letter man har for å glede seg over ting, jo lettere vil det vel være å kjenne lykkefølelse - det syns jeg høres veldig rimelig ut! At det å føle lykke "for ofte" skulle være en falsk, innbilt følelse høres jo bare helt corny ut - og så lenge man føler seg lykkelig så spiller det vel uansett ingen rolle vel? Sikkert noen bitre, misunnelige mennesker som har funnet ut det der...

Det finnes jo bra ordtak forresten, som spiller på det:

"Det viktigste er ikke hvordan du HAR det, men hvordan du TAR det!"

er jo ett eksempel!

eller:

"Man er sin egen lykkes smed!" kan jo også passe godt her c",)

Jeg prøver å overføre så godt jeg kan til ungene, og syns jeg har fått til til de gangene en av dem sier: "mamma, jeg er så glad for at jeg lever, jeg" eller: "jeg liker livet mitt, jeg mamma!"

Hvis vi kan greie å fokusere på at vi er heldige fordi vi har det vi har, istedetfor å tenke på alt vi burde hatt annerledes - da tror jeg vi er et godt stykke på vei!

Jeg føler meg forresten lykkelig ganske ofte, jeg! Det er en deilig følelse! c",)

Skrevet

Så bra:o) Jeg er nå også av den oppfatning at man er sin egen lykkesmed:o) Dvs at man må ikke trenge noen for å føle lykke....

Men man kan gjøre noe med lykkefølelsen helt selv....

Hos meg er lykkefølelsen stor og det har kanskje med optimisme og gjøre.....hva vet jeg???

Men å se to brune, lysluggede sommergutter sove er nesten nok lykke.

Eller et kjærtegn fra min kjære.... Eller bare det at jeg lever....

Jeg vet også at det er lettere å føle lykke om man har hatt litt motgang eller et større tap i løpet av livet... Det gjør at man kan føle stor lykke bare ved at en liten Knertehånd har plukket prestekragehoder til mammaen sin.

Penger, hus og bil gjør meg egentlig ikke lykkelig. Misforstå meg rett. Jeg er glad for at vi har tak over hodet og at vi har økonomi som er bra nok.... Men jeg var lykkelig da vi tjente MYE mindre enn det vi gjør nå også:o))

Så hurra meg og hopp jeg er så glad i dag......

Skrevet

Enig med deg: HIPPA HURRA for lykken!

Vi må passe på å kjenne etter selv, tror jeg. Om lykken er med oss altså. He he, husker du jeg fortalte om den optimistiske kompisen min som kalkulerer inn flaks som en del av regnestykket når noe skal ordne seg. Han er bare så herlig og det ordner seg ALLTID for ham :)

Skrevet

Ja!! Sånne mennesker er herlige:-D

Og ganske genialt da - å kalkulere inn flaks som en del av regnestykket! Tror jammen jeg skal prøve det:-)

Skrevet

Så herlig å høre om den kompisen! DET var en super innstilling!

"Lykken står den kjekke bi!"

Tror veldig mye handler om innstilling, jeg!

Skrevet

Her er vi samstemte og enige jenter:=)

Jippi for lykken!!! Hva skulle jeg gjort uten den da? Gått rundt og vært ulykkelig??? Negativ, pessimist, alle er fæle... osv??? Grrrøøøøøssss....

Skrevet

Ja GRØØØØØØØØØØSSSSS.............og dobbeltgrøøøøssssss:-)

Det hadde vært kjipt!

Skrevet

Drittkjipt... dessverre så ser jeg stadig eksempler på de som ikke klarer annet enn å se den mørke siden av alt! Blir stadig overrasket over hvor mye negativt enkelte mennesker kan finne i helt vanlige situasjoner:=/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...