Gå til innhold

Reise fra baby i en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på besøk til mannens familie som småen ikke har sett noe særlig før. Etter vi har vært der en uke skal vi på en ukes tur på solferie. Småen er nå 7,5 mnd og svigermor har sagt at hun gjerne passer han den uka vi er borte (vi hadde i utgp tenkt å ha han med). Må si det frister endel å kunne få litt alenetid og få slappet av ordentlig liksom.

Har en veldig tillitsfull og trygg gutt og han får jo da en uke på seg først til å venne seg til å sove der og være der ol, før vi drar. Og tviler ikke et sekund på at svigermor og tante osv kommer til å klare å ta vare på han. De er helt fortapt i gutten.

Noen som har erfaringer med å dra bort fra bebisen en uke?

Kjenner jeg syns det er litt ille også, tenk om han savner mamman sin....? Men dit vi skal er det veeeeldig varmt og han hadde hatt godt av å bli ordentlig kjent med besteforeldre ol. Ser de kun en gang i året ca.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke reist bort en hel uke, en helg hadde jeg klart.... Hehe.. Men gutten min hadde nok klart seg fint en uke uten mamma, hvis han var sammen noen han kjente og var trygg på.

Vi var borte en helg da han var 6 mnd, og han fikk IKKE separasjonsangst av den grunn, var blid da vi kom tilbake, og har overnattet der mange ganger siden.

Er han veldig avhengig av deg eller pappa'n så hadde jeg ikke reist uten han.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde greid det selv, men jeg tror ikke barnet ditt kommer til å lide noen nød :) Så lenge dere stoler på svigermor og tante, så går det sikkert helt fint.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde klart det, men her er vi jo forskjellige. Men jeg vet ikke om jeg ville dratt med babyen til syden heller (iallefall midt på sommeren) da det lett kan bli svært varmt). Bør nok sjekke hvordan helsevesenet er der før dere reiser med barn. Har hørt mange fæle historier om dehydrerte/ matforgiftet/ generellt syke barn i sydenland. Vær forsiktig. Barnet har ikke vondt av å være på ferie en uke hos sine besteforeldre (men tror jeg hadde fått litt vondt).

Skrevet

Ei uke er veldig lenge for en som ikke er eldre enn 7,5 mnd. Jeg ville ikke gjort det, heller ikke tatt babyen med, men ventet til han ble eldre.

Skrevet

herregud så mage dårlige forelde det er her inne! Hva skulle du med barn om du ikke kan ta deg av det da? Hvis planen var å ha han med så for all del ta han med!!! skjønner ikke hva enkelte tenker med?? Sier seg selv at det ikke er bar for en gutt på snart 8 mnd å være uten mor og far i en hel uke da!!!

Skrevet

Jeg hadde ALDRI dratt fra babyen i en uke!

Skrevet

Syns dere gjør det helt riktig jeg:)

Dere stoler på besteforeldre, og har en påvenningsuke før dere drar:)

En på 7,5 mnd har ikke beregning av tid, og vil ikke tenke på det senere at dere var borte så lenge.

Unnd ere den ferien dere:) Tror det er mange i dette land som tror de tenker på barnets beste, men noen ganger er barnets beste også voksnes beste.

Såklart, barnet kommer til å legge merke til om dere er borte, men hvis barnet føler seg trygg den ukern dere er der før dere reiser. Hadde jeg ikke nølt:)

Er vel foreldrene som har det værst nårman reiser ifra sine barn.

Som jeg hørte en annen plass: hva om barnet hadde skilte foreldre? Og barnet var 1 uke i mnd til far? Da er han jo 3 uker uten far, og 1 uke uten mor? Det er jo ikke noe forskjell..

:)

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort når sønnen min var så liten!

Har hatt barnevakt en dag i uken siden han var i den alderen, så jeg er ikke hysterisk eller noe, men en uke er lenge!!

Ville ha ventet til han var større.

Jeg dror alene på ferie første gang når han var 2,5 år, og det var nok litt for tidlig det også. Er alene, kansje han er mer knyttet til meg siden vi er alene, gudene vet, men det blir ihvertfall ikke ferie uten han i år! Neste sommer når han er 4,5 prøver vi igjen :)

Skrevet

NEI,sånt synes jeg er uhørt. Har man fått barn,er barnet førstepri i mange år. Så om du har veldig behov for voksenferie,burde du kanskje ikke ha fått barn... Virkelig,skam deg. Da kan man begynne snakke dårlig mor.

Skrevet

Jeg hadde glatt latt babyen være hos besteforeldrene sine, hvis jeg hadde fått tilbud om noe sånt. Selvfølgelig klarer de å ta være på ham. Synes dere her inne som rakker ned på andre foreldre er dårligere foreldre!

Jeg skal være borte fra baby en helg når den er 6 mnd og har ikke dårlig samvittighet for det. Eneste jeg gruer meg til er melkespreng!

Skrevet

Min bror og svigerinne reiste en uke til syden da min niese var 9 mndr, gikk kjempefint det...men hun var vant til å bli passet av besteforeldre og meg...tante....hun bodde da hos mine foreldre:-)

Skrevet

Jeg tror det blir uproblematisk for gutten din. Han kommer til å storkose deg. Allikevel vet jeg ikke om jeg ville reist, men det er fordi jeg tror at jeg ville savnet mitt barn for mye, at jeg ikke hadde kost meg serlig fordi jeg hadde lengtet for mye.

Så med andre ord, reis uten ham og dere ønsker det. Han tar ikke skade av det, det er eventuelt dere som kommer til å savne ham:)

Skrevet

Hvordan kan man vite at barnet ikke tar skade av det??

Er det bedre når de er så små kansje iforhodl til en 3 åring feks? Ikke at jeg tror min 3,5 åring fikk _varige_ men når jeg var vekke fra ham en uke ifjor, men hadde jeg vist hvordan det ville gå hadde jeg ikke reist! Han var urolig og umulig i en mnd etter at jeg kom hjem, samt gren seg i søvn de tre siste dagene før jeg kom tilbake.

Vil ikke anbefale noe å være vekke fra en bebis i mer enn et par dager, men det er meg om det :)

Skrevet

Nå er det en gang slik at ingen barn er like. Og selv om en 3,5 åring får separasjonsangst betyr ikke det at en på 10 mnd får det. Det kommer jo an på barnet det.

Vi reiser på bryllupsreise i kveld, skal da være vekke til mandag formiddag. dvs vi får ikke se jenta vår torsdag,fre,lør og søndag. Hun er 9 mnd akkurat. Hun skal være hos mormor og morfar, og det kommer til å gå veldig fint. Hun er veldig fortrolig med de, dessuten er hun en ganske fornøyd liten jente. Hun er lett å legge, lett å leke med, og finnes ikke kravstor på noen måte.

Det er nok verst for oss. Jeg gruer meg til i kveld, tror det blir noen tårer på meg..

Jeg synes hun har det bedre hjemme enn i en storby sammen med oss. Dessuten har hun godt av å være med andre enn bare mamme og pappa.

Synes det er helt utrolig hva man får seg til å si. at vi som reiser på tur uten barna våre ikke burde vært foreldre i det hele tatt!!! Heller et foreldrepar som dyrker kjærligheten innimellom enn et foreldrepar som er helt utslitt og uten energi, med mye krangling og ingen alenetid. Lurer på hva som er best for forholdet jeg....

Skrevet

Det har nå ikke jeg sagt(eller noen andre i denne tråden?), er skepistisk til det, men det betyr vel ikke at man ikke burde være foreldre. Alle tar sine valg, basert på hva de tror er rett for dem. Og bra er det :)

Skrevet

Jeg ville ikke dratt fra en så liten baby. Men så ammet/ammer jeg barna mine.

Kanskje enklere når man ikke gjør det.

Skrevet

HI her...

Vil bare si til de idiotene som sier "skam deg" (forøvrig et ræva utsagn) og "du burde aldri hatt barn" ol at i utg pktet skulle ungen være med! Og vi hadde gledet oss til ferie.

Meeeeeeeen her igår kommer mannen min og sier at bestemor gjerne ville ha knøttet den uken også pga at vi som sagt ikke har mye tid sammen i året, de bor så langt unna. Så har de mulighet til å knytte bånd ol. Jeg syns jo seff det er litt synd, men prøver også å tenke positivt. Har aldri sagt at jeg vil ha voksentid og derfor skal jeg ikke ha han med, jeg tenkte derimot at om han ikke blir med får vi muligheten til å finne litt tilbake til hverandre slik som vi var før vi fikk barn og det hadde jo også vært kos.

Har ennå ikke bestemt meg for hva jeg kommer til å gjøre, for det stikker litt i hjerterota. Men jeg VET det er viktig for svigers og også for mannen min som er opptatt av at han skal bli ordentlig kjent med de.

Skrevet

Syns dere skal dra, dersom du mener dere ikke vil sitte å være syk av bekymring og dårlig samvittighet i en uke.

Hva i all verden er galt med å la mennesker som virkelig ønsker å få være sammen med et nytt familiemedlem, få være det?

Hadde vi hatt så dedikert ekstern familie, samt en unge som var rolig og uproblematisk, så hadde vi nok også gjort det..

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt valget mellom å ta med en unge på 8 mnd til "syden" i varmeste august og å sette han igjen hos svigermor, hadde jeg valgt svigermor... Ser bare hvordan vesla har vært plaget av varmen her siste uka, så hetebølge i sydligere land hadde ovehodet ikke vært aktuelt. Da klarer nok svigermor brasene vel så bra...

Men med tanke på at mine unger fremdeles hadde morsmelk som en stor del av næringsinntaket enda da de var 7-8 mnd gamle hadde heller ikke det vært så aktuelt for meg. Jeg ville rett og slett utsatt turen en stund..

Men som sagt, i dine sko ville jeg valgt svigermor, jeg tror overhodet ikke en unge har vondt av å bli forkjælt av en bestemor en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...