Mamatoto Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Ny her inne jeg, måtte inn og snuse.. skjønner ikke så mye av alle de forkortelsene her inne, folk er blitt skikkelig profesjonelle skjønner jeg! Har fått to stk. skjønne barn, men innrømmer at har ikke lagt meg til et sånt språk enda ;o) Men ønsker allesammen lykke til med å bli gravid...! Selv sitter jeg her med mensen og er suuuur for det! Var så sikker på at jeg var gravid, og var så glad. Tok ikke test, bruker ikke å gjøre det før jeg virkelig begynner å vente på mensen. (Hva var det nå dere kalte den, IKm eller noe? hehe..håper det er greit at jeg sier mensen.) Men har ikke gitt opp altså. Det der var første forsøket etter at minstemann har rukket å bli tre år. Nå først er jeg klar, og håper ikke at jeg får kalde føtter og begynner å tenke fornuftig, på økonomien, på leiligheta som er så lita, bilen som må byttes ut, utdannelsen som ikke er fullført.. Nei, nei, ha dere vekk, fornuftige tanker.. ellers blir det ikke noen baby her. Tror ting ordner seg når -og hvis baby kommer. Hva tror dere? Noen som vet hvordan det er, spes. økonomisk, å få barn mens man studerer? Man får vel ingen støtte hvis babyen kommer etter eksamen (så det er bare å knipe igjen)??
VinterSol+2 Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 hei du! dersom du planlegger å studere mens du går gravid, har jeg veldig god erfaring med det! nå var jeg gravid med førstemann mens jeg studerte da, så hadde ikke barn hjemme, sånn som deg, så det får du jo vurdere selv;-) en blir jo trøtt og sånn. i forhold til støtte når du studerer, får du fødselsstipend etter fødsel, dersom du har mottat lån/stipend i 6 av de 10 siste mnd før fødsel. dvs at du får ingen støtte dersom du ikke tar opp studielån på forhånd. dersom du har bare ett år igjen på studiene, og planlegger fødsel etter eksamen, må du derfor melde deg opp på et annet studieløp for permisjonsåret, møte opp første dagen, betale semesteravgift, og så kan du gå ut i permisjon. jeg gikk ut i permisjon i juni/juli, altså rett etter eksamen. jeg mottok støtte i ti mnd, medregnet sommeren, og permisjonen var over i april. (fikk ikke støtte i sommermnd, da fikk jeg engangsstønad, men fikk etterbetalt på høsten) lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå