moota m storebror&lillebror Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Storesøster slår. Når hun ikke får viljen, når hun er sint, når hun er trøtt og hun slår bare for å få oppmerksomhet. Noe må gjøres, og vi har i mangel på råd, gått helt feil frem. Det er veldig tydelig at det er av sjalusi til lillebror, og vi må få slutt på det. Igår slo hun lillebror med en spade fordi hun var sur på meg, og hun slo en eldre dame i familien med en svær vannekanne bare pga at det ikke passet storesøster at denne personen snakket til henne. Kan jeg spør om råd hos enten hs eller i bhg?
alleminesmå Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Hei! jeg tenkte på noe da jeg leste innlegget ditt, Hvor gammel er hun og hva gjør dere når hun slår? Løsningen kan ligge der. Du kan sikkert få råd på helsestasjonen også. Klem
lillebror er " forsinket" Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Kan forstaa at dette er vanskeligt. Hvor gammle er barna dine? Hos oss var det ett problem med sjalusien da lillebror kom. Vi loste det med at de store fikk hjelpe mere med babyen. Det ble da til at vi alle sammen fikk mere tid sammen, noe som er hyggeligere. Er ikke lett og "miste" mamman sin til noen nye.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2008 Storesøster er 3 år. Lillebror blir 1 år nå om noen dager. Det er 2 år og 3 mnd mellom dem. Jeg skrev ikke hva vi gjør pga synes det er litt flaut. Når hun har slått lillebror eller meg, har jeg spurt om hun vil at jeg skal slå henne. Når hun sier nei så sier jeg at nei for ingen liker det. Da hun slo lillebror med spaden, tok jeg henne inn på rommet og spurte om hun syns det var greit når de eldre guttene i bhg slo henne eller var stygge med henne. Hun sa nei. Men hun er jo for liten til slik logisk tenkning som jeg ser for meg at hun burde reflektere over. Nå sier jeg bare at jeg ikke vil tolerere slik oppførsel og at hun får gå på rommet eller på gangen. Da må jeg bære henne dit, og det hjelper heller ikke. Når det kommer til det med å hjelpe til med lillebror er det bare spennende når hun kommer på det selv. For hun er i trassen og besvarer alle spm som ikke er direkte gøy med NEI!! Hun vil ofte ikke kaste bleiene eller hente ting lenger, hun vil ikke trille vogna for hun er "så liten bebi og må sitte i vogna". Hun vil bare ting som er fullstendig umulige. Som å løfte han, legge han, ha han på fanget mens jeg dusjer. Hun er så slem med han! Selv om hun har jo det gode i seg, det ser jeg jo på at hun kan når hun vil.
lillebror er " forsinket" Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Noe som ogsaa har virket bra her er aa sette de paa en stol midt i rommet. Der fikk de sitte aa tenke over hva de hadde gjort og de fikk selv finne ut av naar de ville snakke om det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2008 Men hun vil jo ikke sitte der. Og jeg må jo trøste lillebror når hun har stlått til ham med en spade! Da blir det enda mer oppmerksomhet til han, og hun prøver enda mer febrilsk å skape seg for å få oppmerksomheten rettet mot henne igjen.. Det er sååå fortvilende!
lillebror er " forsinket" Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Det forstaar jeg godt. Men du maa ikke gi deg.... Tror desverre ikke jeg kan hjelpe deg.Men lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå