Gå til innhold

Noen som ikke jobber lenger..? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satt å leste på et innlegg lenger nede her, og der så det jo ut som at nesten alle jobber fullt enda.. :) det er jo vel og bra, men følte meg som DEN late her..hehe..ble 100 % sykemeldt idag, i uke 33, har jobbet frem til nå.. var så sliten at jeg og legen så ikke helt vitsen i å kjøre meg helt ned på bunnen før lillegutt kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes IKKE du skal føle deg som noen lating! Å være gravid er vel det minst late som noen gang har skjedd meg i livet. Det har vært riktig så jobbigt på mange plan. Det var på tide at du fikk 100% sykemelding synes nå jeg. Det er ingen som får lønn i himmelen for å kjøre seg helt ned så hvorfor gjøre det? Nyt de siste ukene og vær stolt av deg selv som passer på helsa og lillegutten. Flink jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er lettere for folk å skrive inn når ting går bra og man er "flink". Men det som er viktig å tenke på er at vi skal jo kose oss litt med magen og denne tiden også. Det å være gravid skal jo være litt kos og ikke bare slit :)

Jeg tror det er viktig å ikke ta seg helt ut, men ha litt batteri igjen til barnet kommer. Vi trenger ikke være super flinke gravide. Og vi er ikke syke, men det er jo litt av en belastning for kroppen selv om det er aldri så naturlig.

Selv er jeg ennå i full jobb, men tror nok snart jeg skal be om sykemelding. Har 6 uker igjen til termin og sliter i varmen med mye vann i kroppen, store"andeføtter" og en korsrygg som verker ;) Lykke til og ja - det er lov til å ta vare på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg tidlig for å ta ut 3 uker ferie før permisjonen begynner. Og gjett om jeg er glad for det. Er super tungt nå i varmen. Ble kjempe sliten av å være på jobb nå på slutten og hadde null overskudd når jeg kom hjem. Jobbet min siste dag på fredag og skal være hjemme til babyen kommer nå! Det er godt å kunne slappe av og gjøre som man vil.

Ta vare på deg selv.... Hvis du er sykemeldt er det en grunn til det. Og det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Folk reagerer forskjellig på å være gravid. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok jeg som er den "late" her..Jeg ble sykemeldt i uke 20 jeg..

Jobber som ekstrahjelp og vikar ved et sykehjem og på et hotel. Ganske tunge fysiske jobber begge 2, og som vikar uten noen fast stillingsandel kunne jeg ikke roe tempoet heller.. Da ble det ingen jobb! Jobbet til dagene bare gikk i soving, jobbing og utrolig dårlig samvittighet. Både for samboer, familie og den lille, visste hver dag at jeg hadde stresset, tatt tunge løft på jobb og at jeg hedde null energi når jeg kom hjem.

Er nå i uke 34 og har hatt god tid på å komme meg. Aldri vært sykemeldt tidligere og håper jeg slipper å gå så lenge sykemeldt ijenn.. For fy det er kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ikke jobbet siden april. Jeg ble fryktelig sliten av å gjøre den jobben jeg gjør, enda den ikke er i det tyngste laget vil mange tenke. Men siden jeg gjerne må gå fort, levere ting i 9etg uten heis osv. så fant jeg ut at jeg ikke hadde overskudd til det. Ikke vil jeg stresse unødvendig heller. Ser ingen vits i å slite seg ut. Selvom jeg nå i sommerferien synes det er litt kjedelig å ikke gjøre noe og heller ikke få inn ekstra penger som man vanligvis vil. Nyt tiden som er sier jeg, man får jobba nok senere i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gikk fra 50 % til 100% sykenelding forrige uke ! en lettelse.. og som dere andre sier vi er jo ikke syke men belastningen er stor! har en rygg som er helt kaputt .. jobber som frisør å jobben er vanskelig å få gjennomført! pølsefingre å pølseben.. deili å sleppe iallefall d .... prøver å forberede meg ! 6 uker igjenn nå.. med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie akkurat nå, men blir sykemeldt fom. mandag da ferien er over. hadde litt bekkenplager før ferien og er helt fin nå, vil ikkje utsette meg for å få d tilbake. er førskolelærer, så d e jo heller ikkje den letteste jobben heller når man er gravid... i tillegg begynner d tre ett åringer fom mandag av.. ikkje vits å gå for halv maskin i fire uke, for så å gå ut i permisjon.. legen som fåreslo d.. heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 og ble sykemeldt 2 aug(fredag)

Har jobbet 100% og vel så det,og var virkelig moden for en sykemld,med ryggsmerter og generelt mer sliten. Har to jobber,og begge er fysisk krevende og tidvis stressende,så nå skal det bli deilig å bare slappe av! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært knallheldig og hatt masse energi og null smerter hele svangerskapet! (Ikke helt sant - kan ikke gå noe særlig pga vondt i symfysen, men hvis jeg bare lar være å gå kjenner jeg ingenting) Ikke har jeg barn heller, så jeg kan bare tenke på meg selv. Bestemte meg likevel for å ta ut alt av avspasering og ferie før permisjonen starter om to uker, og sluttet på jobb ca 3. juli - var da litt over 30 uker på vei. Jeg tenkte som så at endelig var det min tur til å bare kose meg, og trappe ned før babyen kommer. Jeg har pinadø jobbet mer enn nok de siste ti åra. Sist uke ringte jeg jobben og ba om å få komme tilbake disse to ukene før permisjon. Jeg holder på å kjede meg ihjel, har brukt en formue på internettkjøp - og det er ikke tilfeldig at jeg har lagt igjenn kommentarer under nesten alle innleggene i terminklubben september 2008.... Så nå skal jeg verken føle meg slem som savner jobben, eller lat fordi jeg har hatt så mye fri. Jeg skal rett og slett bare gjøre som det passer meg, og samtidig akseptere at noen har helse til å arbeide hele svangerskapet, noen har ikke helse til det, noen har ikke lyst til å jobbe og andre blir sprø av for mye fri.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også følt meg "lat" som ikke jobber lenger, men det er jo masse å gjøre framover nå. jeg har 4 uker igjen til termin, har vært 100% sykemeldt i 2 uker nå, det er ganske deilig egentlig. Legen min sa til meg at jeg måtte ikke tenke på hva de sa på jobben, men tenke på prinsessa inni magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir missunellig på dere som har jobbet så lenge... Vær glad for det og nyt de dagene med fri som dere har fremfor dere. Selv har jeg vært 100% sykemeldt siden uke 6. Joda det har vært kjedelig, men sammtidig så er man jo sykemeldt for en grunn. Så dagen har gått med til å samle enegi, uten at jeg merker noe nevneverdig til det mot slutten. Så nå bare gleder jeg meg til babyen kommer... 5 uker igjenn til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det er flere av oss som er sykemeldte. Til vanlig er jeg et arbeidsjern, som aldri er borte fra jobben, og som tar på meg ekstravakter i hytt og pine. Har heller aldri vært sykemeldt før. Så plutselig i uke 30 var det slutt på all energi.. Forferdelig følelse.. Da var det ingen vei utenom sykemelding.

Nå er jeg veldig glad for at jeg ble sykemeldt. Har mere overskudd, og kan virkelig kose meg med lillegutt i magen.

Det er så typisk oss jenter..vi får så dårlig samvittighet for allverdens ting.. Man er gravid kanskje 2-3 ganger i livet, og da har man lov til å sette seg selv i høysetet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemeldt jeg også... Men permisjonen begynner på fredag, da. Var fullt sykemeldt de første mnd pga kvalme. Jobbet så 60 % i noen mnd, før jeg ble fullt sykemeldt igjen for et par uker siden.... Nesten aldri borte fra jobb til vanlig jeg heller, og aldri vært sykemeldt før. Men nå føltes det heeelt nødvendig, og vi skal IKKE føles oss late av den grunn! Bare hente krefter til dte som er livets største begivenhet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kollega har termin nesten samtidig, hun har vært sykmeldt hele svangerskapet. Selv har jeg, som nevnt tidligere, vært veldig heldig med formen. Jeg syns utrolig synd på henne, for en ting er at hun har måttet ligge flatt ut i månedsvis - en ganske annen er bekymringene som vel gjerne følger med et komplisert svangerskap! Og som sykemeldt fra starten får en jo god tid til å gruble på alt som evt kan gå galt.

 

Jeg har også arbeidsgiveransvar på jobben min - og det skal dere vite damer - et svangerskap er kun en liten brøkdel av den arbeidsaktive perioden av livet deres, og IKKE den perioden dere skal vurderes ift arbeidsmoral eller prestasjoner!!! Jeg vil langt heller at de ansatte hos meg er sykemeldte og ivaretar seg selv mens de er gravide, enn at de skal slite seg ut, bli dritleie av jobben og la dette smitte over på andre kollegaer. Så la for all del hensynet til dere selv og neste generasjon komme først - ingen forventer noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...