Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en mann som har sonet i fengsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det greit og ikke greit at man har gjort i fortiden?

hva kunne du godtatt av f.eks.

- narkotikaforbrytelser

- ran

- vold

- voldtekt

- fyllekjøring

- øk. kriminalitet

- eller andre ting?

overgrep mot barn og drap holder jeg utenom, regner med det er for heavy for de fleste til å godta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kunne jeg, og det er jeg. Han har sittet inne for vold. Særdeles grov vold også...

Skrevet

Vold og voldtekt hadde jeg ikke godtatt.

Ikke væpnet ran heller.

Ellers må jeg si at samboeren min har vært med på mye jeg virkelig håper sønnen vår har vett til å ikke gjøre..

Skrevet

er du ikke redd han kan bli voldelig igjen?

Skrevet

Nei, den voldsepisoden var mot en mann som angrep en venninne av han. Dommen han fikk ble MEGET forkortet på grunn av omstendighetene. Han ville aldri være voldelig mot meg eller noen av barna!

Skrevet

Min har sottet inne noen månder, men tenker aldri over det.. Kunne like godt vært meg som hadde havnet inn en liten stund...

Voldtekt hadde jeg nok ikke godtatt men ellers så bryr jeg meg ikke noe, alle kan feile ut litt, vertfall i ungdommen..

Skrevet

Min bror sonet 9 mnd for øk.kriminalitet. Men han er verdens beste bror!!:) Og lærte selvfølgelig av mnd inne på fengselet...

Så ja jeg kunne vært sammen m en som har sittet inne..

Skrevet

Min har sittet inne for narkotikabesittelse, tyveri, vold (slossing, ikke mot kvinner eller barn!!), diverse kjøring uten lappen og i fylla.

Liker det ikke, men han er verdens søteste fyr, og å være sammen med han har lært meg å ikke dømme folk så lett.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med en som hadde sittet inne for noen av de tingene. Men jeg har aldri vært i den situasjonen at det hadde vært aktuelt.

Dersom jeg hadde blitt forelsket i en fyr som jeg syntes var verdens beste, og så fått vite at han hadde sittet inne ville jeg kanskje tenkt annerledes.

Skrevet

Var det som skjedde med meg. Og særiøst, jeg trodde ALDRI jeg kunne falle for en sånn fyr! Tro meg, han er min rake motsetning. Men når man forelsker seg, så gjør man det.

Er mange omstendigheter som spiller inn for at folk velger som de gjør. Men jeg kan nok trygt si at vold mot forsvarsløse, være det seg "svake" menn, kvinner, eldre eller barn, eller sexualle overgrep hadde jeg aldri klart, eller villet svelge!

Skrevet

jeg tenker at noen som har gjort slike ting kan ha lettere for å misbruke tillit enn andre. er det feil?

Skrevet

Helt sikker riktig!! Min har hatt en grusom barndom, og aldri opplevd kjærlighet, eller oppdragelse, men de tingene det medfører.. Men han er helt ærlig verdens søteste, mest oppmerksomme, godeste gutten! MEN han har sine feil, og han vet ikke hvordan alt fungerer.. Men han er hvertfall ikke en psykopat som har gjort ting for egen vinning, og i spekulasjon!

Skrevet

Mannen min satt inne i tre uker fordi han ved en ulykke kjørte på ei gammel dame. (ikke kjørte for fort eller noe)

Uhell er sånn som skjer alle..

Alle bare lo da de fikk vite at han måtte i fengsel, det var helt absurd at HAN skulle det.

(også lar man voldtektsforbrytere gå fri...)

Skrevet

Han jeg er sammen med har sitte inne for innbrudd, kjøring i fylla uten lappen osv... masse dumt tull som jeg reagerte ganske alvorlig på da han fortalte det. Ting han gjorde da han var sytten atten år. Nå tenker jeg egentlig aldri på det lenger, livet har vel plass for feiltrinn.

Skrevet

Personlig vile voldtekt vært verre enn drap, fordi voldtekt finnes det ingen unnskyldning for, man må være syk for å gjennomføre noe slikt.

Det finnes mange typer drap, og det er ofte omstendigheter rundt det som er viktige. F.eks. var det en gutt som drepte faren sin grunnet årelangt misbruk for noen år siden.

Når det er sagt så ville jeg nok mest sannsynlig styrt langt unna menn som hadde sonet i fengsel. I allefall nå som jeg har blitt voksen. Da jeg var yngre hadde jeg mindre sperrer og var mer "romantsik" og naiv. Nå innser jeg at man kan faktisk styre følelsene sine litt, og jeg hadde nok vært så kynisk at jeg ikke ville gått på date med en mann som hadde sittet inne selv om jeg var tiltrukket av han.

Dette betyr ikke at jeg dømmer folk som har sittet i fengsel, jeg innser at alle mennesker (innkludert meg selv) begår en eller annen form for kriminell handling i løpet av livet sitt, og at omstendigheter sikkert kunne ført meg til å begå alvorlig krininalitet også. Jeg bare kjenner at jeg ikke orker å ta sjansen med en mann som har en slik bakgrunn.

Skrevet

Jeg har vært sammen med en som hadde sittet inne for vold og voldtekt mot tidligere kjæreste, han, og mange andre sa han var uskyldig dømt. Jeg brant meg, stygt...

Så nei, aldri igjen.

Skrevet

Men det finnes jo forskjellige grunner til at folk har sittet inne.

F.eks hun lenger opp som har en mann som satt inne på grunn av påkjørsel. Det er jo ikke en kriminell handling på samme måte som vold, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Jeg er gift med en som har 2 voldsdommer på seg (selvforsvar på byen, men han slo hardest og da må måtte han sone). Alt skjedde før vi ble sammens, men han sonet den siste dommen ca 4 mnd etter at vi møttes. Han hadde i startet et temperamant som var ille, men det har bedret seg etter at han ble endre og fikk unger... Legger han hånd på meg noen gang eller barna, så åker han rett ut.

Skrevet

Kunne godtatt alt bortsett fra voldtekt, drap og vold mot kvinner, barn eller dyr.

Typen min nå har sittet inne 2,5 år for maaange voldssaker i ungdommen.

Har et agresjons problem, men så lenge han styrer seg rundt meg og gutten, samt ikke bryter loven igjen har ikke hans fortid noen som helst ting å si!

Skrevet

sambo satt i fengsel for en mindre dom når jeg ble gravid, han er ikke unnskyldt for det han har gjort, men han har innsett at det var feil og ville aldri gjort det igjen. det tilhører fortiden og jeg er like glad i ham.

Skrevet

jeg kunne godtatt alt du ramser opp, bortsett fra voldtekt. Jeg kunne også godtatt drap, men ikke overgrep mot barn nei..

Skrevet

Godta eller ikke godta? Det kommer vel mye ann på hvorfor man har sittet inne og hva som er sant i de forskjellige sakene.

Jeg for min del var sammen med en som sonet for voldtekt, han var uskyldig dømt. (dette vet jeg men det hadde tatt meg 4 A4 sider å forklare)

Jeg dumpet han grunnet narkotikaforbruk, noe jeg selv ikke tåler og når han havnet så fullstendig på kjøret ga jeg opp. Han har i ettertid sittet inne for det også.

Faren til barnet mitt har sittet inne for inbrudd på en fabrikk og for å kjøre i påvirket tilstand. (truck av alle ting, inne på denne fabrikken) Plaget meg ikke i det hele tatt!!

Min nåværende samboer har aldri hatt en dag i fengsel, han har en plettfri vandel og er helt super=)

Så utifra dette vises at jeg junne blitt sammen med en person for den han er og ikke for hvem han var.. MEN, en som hadde sittet inne for barnedrap eller seksuelt overgrep på barn!! Nei, der tror jeg nok grensen har gått!!

Skrevet

Visste du at han var dømt for det da du ble sammen med han? I så fall rimelig naivt og dumt gjort av deg!

Skrevet

Samboeren min har sittet i fengsel. Han ble dømt pga. noe som skjedde før jeg traff ham, økonomisk kriminalitet. Jeg har visst om det hele tiden. 2 måneder etter at jeg fødte, måtte han inn å sone 40 dager. Det var tøft. Forøvrig hadde han ikke svindlet med vilje. Han er bare en stor rotekopp uten økonomisk sans.

Det er jeg som tar ansvar for økonomien her i gården nå, for å si det sånn.

Hadde han vært voldelig mot kvinner eller barn, hadde det vært rett ut.

Drap kan noen ganger forsvares, men det kan ikke voldekt.

Fyllekjøring kan egentlig ikke forsvares, men det går an å være uheldig. Samboeren min sonet sammen med mange "dagenderpå-kjørere".

Mange soner også fordi de har kjørt for fort, eller fordi at de ikke har betalt bøter. Tror ikke det hadde vært en grunn for ikke å bli sammen med noen.

Å ha nekta militæret er jo bare et pluss!

Hadde ikke blitt sammen med noen som hadde vært dømt for ran eller narkotikaforbrytelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...