Moni84 Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Var på røykskadesalg på Babyshop på Ski Storsenter og kjøpte dundyne og pute. Må jo selvfølgelig vaske det før bruk. Mener jeg har hørt at dun må tørkes i tørketrommel. Blir det ødelagt dersom jeg vasker det og henger opp "som vanlig"?
Gjest fantasiløs Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Nei, blir ikke ødelagt. Bare litt mindre fluffy! Men det er jo ikke noe stort poeng å ha voldsomt volumiøs dyne nå på varme sommeren uansett. Jeg vasket silkedynen til junior (som også skal i trommel) uten å tromle her om dagen. Jeg bare tok den med ut og ristet det jeg kunne, så ble den da helt brukbar synes jeg :-) Ellers kan du jo høre med en nabo eller slikt om du kan få låne trommel. Det gjorde jeg en gang. Men, for å være helt ærlig, synes jeg ikke dyna ble så forferdelig fluffy av det som jeg hadde trodd. Den ble ihvertfall ikke helt slik den var i fra fabrikkens side.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Det skal gå greit uten også, men du må risste den mange ganger underveis når den tørker slik at duna ikke klumper seg. Kan risikere at det ligger fuktige klumper slik at den "råtner" innvendig
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Hvis den skal bli fluffy igjen så ja. Og husk at da skal det være tannisballer inni tørketrommelen som skal banke det godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå