Gå til innhold

14 uker på vei - hvorfor så DIGER mage da!

Anbefalte innlegg

Gjest fantasiløs
Skrevet

Føler meg skikkelig feit. Livmoren strekker seg jo foreløpig bare halvveis opp til navelen, men hvorfor er magen over est ut så veldig da? Kan liksom ikke huske det var slik sist. Merkelig. Begynner jeg å bli feit, eller hva er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bare luft :) Og er du andregangs kan livmoren vokse fortere enn førstegangs. Hos meg kom magen tidlig og ble stor, var ikke luft denne gangen, hehe...

Gjest fantasiløs
Skrevet

Klapper jeg forsiktig på magen over navelen høres det helt hult ut... Men hvor kommer all den luften i fra da?? Ikke føler jeg at jeg må prumpe heller (hihi)

Skrevet

det er nok fordi tarmene jobber senere nå når man er gravid og dermed blir man oppblåst.. helt normalt!

Gjest fantasiløs
Skrevet

Huff, noe jeg kan gjøre for å få magen litt 'flatere' igjen da? Er jo helt klart treg i magen for tiden, dersom det er det som er årsaken.

Føler meg bare så feit, og det er jo ikke vanlig magen synes når man bare er 3 måneder på vei! Sommer, og trange t-skjorter er det for tiden og! :-)

Skrevet

Tenker litt sånn jeg da, at alt det som vanligvis ligger der livmora vokser nå må jo presses vekk (les: tyte ut) som en liten bollemage allerede. Tenker da på tarmer, magefett osv...

Men er ihvertfall ikke unormalt, de fleste føler seg litt tjukke en liten stund, med en myk mage som egentlig ikke er babyen enda, men bare alt annet som blir presset ut. Sant som de andre her sier også, tarmene jobber langsommere og man blir mer oppblåst når man er gravid.

Gjest fantasiløs
Skrevet

Kanskje er jeg ikke så unormal som jeg føler meg likevel :-) Men, må innrømme jeg har begynt å bekymre meg for om jeg har anlagt mengder av magefett i det siste! Pleier jo alltid å ha flat mage ellers.

Men, som du sier, jeg har også følelsen av at innvollene presses noe oppover, og denne gangen, altså andre gangen jeg går gravid, er jo magemusklene mye mer elastiske skulle jeg tro en sist, og derfor gir mer etter for både tarmer og annet som fyller på der inne!! Sikkert derfor jeg ikke kjenner igjen dette i fra sist. :-)

Skrevet

jeg går inn i uke 12 nå, og stesøstera mi trodde jeg var MINST 16 uker på vei!! jeg er temmelig oppblåst, og kjenner tydelig innvoller og andre rariteter ligge høyt i magen over livmora. er 2.gangs jeg og

Gjest fantasiløs
Skrevet

Da lider vi nok av det samme vi to! :-)

Tror forresten jeg logger meg av her nå - tordner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...