Linnemy og prinsessen Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Hvor ofte er det vanlig at man tar gynekologisk undersøkelse under graviditeten? Vet noen om en side hvor det står spesifisert hva som gjøres på de forskjellige kontrollene gjennom svangerskapet?
Gutt, jente og ? Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Jeg hadde ikke en eneste gynekologisk undersøkelse under graviditeten! Nei, vet ikke om en side hvor det står..
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Det er kansje litt forsjelligt.. Trur at jeg har lest at det skal vertfall være en gang, ofte den første trur jeg.. Jeg ble "sjekket" første ganger jeg var hoss legen.. Det var ikke så gale som jeg skulle trudde
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 som jeg trudde det skulle vær
Vintersol Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Før forrige svangerskap hadde jeg hatt en vanlig rutine-sjekk ikke så lenge før jeg var på første kontroll. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig med noen kontroll da. Hadde ingen GU hele svangerskapet. Heller ikke i etterkant. 6-ukers-kontrollen (etter fødsel) er blitt valgfri, og jeg hadde ingen GU da. Var hos legen i uke 6, men det var ikke snakk om noe GU da heller. Men det er vel fremdeles under 3 år siden forrige. (Skal vel ta celle-prøver hvert 3. år, er det ikke det?)
Fire småtroll Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Hvis det er 3 år eller mer siden forrige gang du tok en celleprøve fra livmorhalsen gjør de gjerne det på første kontroll. Siden sånne celleforandringer gjerne skjer mye fortere pga hormonene under et svangerskap følges man nøye opp om man oppdager det da... Men om det ikke er så lenge siden forrige prøve, tas det ikke gynekologisk underøkelse i det hele tatt, ikke hos min lege ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå