Gå til innhold

Ormekur til katt..

Lykke ♥gutt05 & jente08♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpes på apoteket har jeg skjønt.. Men hva heter den, og hvor mye, sånn ca koster den? Og bør ormekur gies 2 ganger i året eller mer/mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes 2 ormekurer i tablett form, og 2 i pastaform. Man skal bytte litt på merkene, sånn at de ikke blir imunne.

er katten en inne elelr ute katt?min er ute og inne som den vil, så jeg gir den ormekur 4 ganger i året. ved hver årstid.. :) etter anbefalning av dyrlegen. Men kan hende din katt skal ha sjeldnere, eller samme, det vet kun du eller dyrlegen. :)

koster rundt 100kr.

Skrevet

takker for svar :) Har en katt som går ut og inne nesten som han vil, så da kan vi gi han ormekur litt ofte vi også. Vi vil ha de i tablettform, tror det blir mer styr med pasta.

Skrevet

Vi hadde den i pastaform og blandet den i litt "våt" kattemat. Katten likte det faktisk og slikket de pastarestene som var kommet på kanten, hehe :o)

Skrevet

Prøv å ring dyrlegen din. Da kan du få resept på et ormemiddel, mot alle typer orm, som er dråper man har på i nakken på katta. VI har aldri fått i katta vær piller, men med dette midlet er det ingen sak :o)

Men man MÅ ha resept..

Skrevet

var hos dyrlegen i går (Pga betennelse i et sår) og de ga han en sprøyte siden han allerede har orm, og sa at vi burde gå på apoteket om ca 2 uker og kjøpe ormekur. Tabletter er forresten ingen sak å få i katten, han får antibiotika nå pga såret, og de tar vi bare litt leverpostei på, så glir de ned :)

Skrevet

Høres greit ut :) Det kan jo vi prøve også, han er veldig glad i våtfor nemlig.

Skrevet

har 3 katter i hus(inne-ute katter) var nettopp ferdig med kur i dag på de.

det er 10 tabl i pakka,skal ha en om dagen, om de veier fra 5 kg og nedover.

tabl heter Panacur vet. 250 mg.

koster kr 89 på apotek.

denne typen som jeg har her er både til katter og hunder.fantes også en for bare hunder, nesten helt lik pakke,men den er mye dyrere, over 200 kr,tror det var 20 tabl i den.

Skrevet

Takk for svar :) Må veie katten skjønner jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...